Avatar billede Frank Novice
18. juni 2022 - 11:32 Der er 4 kommentarer

Libre Office 7.3

Har du et bud på, hvorfor nogle job  /  fødselsdagskort, pludselig ikke er til at åbne, mens at andre funker godt nok. Også fødselsdagskort, som er oprettet efter, at jeg for nylig har opdateret programmet. MVH
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2022 - 12:30 #1
Får du en fejl meddelelse?
Avatar billede Frank Novice
18. juni 2022 - 13:31 #2
Ja den skriver sådan her.  Og nej den kan ikke selv reparere filen:

Filen 'Prøve.odt' er beskadiget og kan derfor ikke åbnes. LibreOffice kan forsøge at reparere filen.
Dette kan skyldes manipulation med dokumentet eller en strukturel dokumentfejl opstået under dataoverførsel.
Vi anbefaler, at du ikke stoler på indholdet i det reparerede dokument.
Udførelse af makroer er deaktiveret for dette dokument.
Skal LibreOffice reparere filen?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2022 - 14:01 #3
Jeg har ikke feler bud på dit problem med .de .odt filer
Kan det gemmes i andet filformat i Libre Office end .odt?
Måske et Windows baseret format.
Jeg bruger selv Libre Office, og har sat den til at gemme i Microsoft fil formater da andre jeg sender filen til skal kunne åbne filerne.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. juni 2022 - 15:44 #4
Der har tidligere været bøvl med libreoffice og "extended characters" i filnavn. Prøv at omdøbe Prøve.odt til Proeve.odt, og derefter åbne den.

A til Z og 0 til 9 i filnavne giver (næsten) aldrig problemer - tænk dig tilbage til 90-erne når du skal navngive filer ;)