Avatar billede Oliver Praktikant
19. juni 2022 - 20:15 Der er 9 kommentarer

Ny comptuter

Jeg har haft problemer med at nulstille min gamle pc, og ville høre om det ville være sikkert at sælge den videre (i forhold til personlige oplysninger), hvis jeg fjerner computerens harddiske?
Avatar billede milter Ekspert
19. juni 2022 - 20:35 #1
Nej, der vil ikke være problemer mht. personlige oplysninger, hvis du fjerner harddiskene. Men hvordan vil du kunne sælge den med god samvittighed med de problemer, du tilsyneladende har?

Prøv at beskrive problemerne.
Avatar billede Oliver Praktikant
19. juni 2022 - 20:44 #2
Det har jeg selvfølgelig tænkt mig at informere om, når den skal sælges, og så kommer den også godt ned i pris a den grund:)
Avatar billede Oliver Praktikant
19. juni 2022 - 20:46 #3
Den lader mig starte processen, når jeg skal nulstille, men den genstarter blot og fortæller, at den ikke blev nulstillet
Avatar billede milter Ekspert
19. juni 2022 - 21:08 #4
Hvis du fortæller os noget mere om din computer, så vil det hjælpe meget. Dvs. fabrikant, modelnummer, oprindeligt og nuværende styresystem og omtrentlig købsdato.

Ofte skyldes problemer med nulstilling, at den oprindelige opsætning ved købsdatoen er blevet slettet ved en senere opdatering til et nyere styresystem. Kan det være tilfældet?
Avatar billede INK Ekspert
19. juni 2022 - 21:34 #5
Har du forsøgt at installere en ny version af Windows med Media creation tool på et usb?
Ved denne proces kan du slette harddisken helt og efterfølgende slette ubrugte områder. Hvis du ikke gemmer statshemmeligheder på din pc, må det være tilstrækkeligt.
Avatar billede Oliver Praktikant
19. juni 2022 - 22:48 #6
Jeg kan muligvis godt finde alle de oplysninger. Men hvad hvis jeg tilsluttede harddisken til en harddisk-usb adapter, hvorefter jeg sluttede dem til min nye pc. Vil der dermed kunne slette alle filerne derpå, som hvis jeg slettede filerne på en usb-pen?
Avatar billede kurtba Ekspert
19. juni 2022 - 23:55 #7
Ja, det vil du kunne. Det foregår på fuldstændig samme måde.
Avatar billede ahmed royce Novice
29. juni 2022 - 14:24 #8
når den skal sælges, og så kommer den også godt ned i pris a den grund:)
"https://showbox.bio/        https://jfi.uno/jiofilocalhtml
  https://adminlogin.co/tplinklogin/"
Avatar billede SBargisen Novice
11. juli 2022 - 12:22 #9
Har du prøvet at geninstallere vha. en usb?
https://ogaming.dk/geninstallering-af-styresystem/