Avatar billede Kenneth Kirsgart Juniormester
20. juni 2022 - 09:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tæl værdier hvis større end 0

Hej Eksperter :)

Jeg har en opgave, hvor jeg på flere faner har nogen tabeller, opdelt som et skema. Mandag, tirsdag osv. i lodrette kolonner. Rækkerne er opdelt i Formiddag og eftermiddag. Selve cellerne er udfyldt med kursus numre.

Der er 5 faner, hver fane indikerer et semester.

Min opgave er så, på tværs af alle fem faner, at optælle, hvor mange gange hvert kursusnummer er indtastet.

Jeg er ikke interesseret i at se de kursusnumre der ikke er brugt.

Min tanke er at få returneret et antal ud fra kursusnummeret hvis det tælles mere end 0 gange, men jeg har ikke kunne finde en formel på nettet der har virket for mig, så nu prøver jeg i dette forum :)

På forhånd tak.
Mvh
Kenneth
Avatar billede visto Professor
20. juni 2022 - 10:02 #1
Siden du ikke har kunnet finde en formel på nettet, er det muligt, at der er mere i dit spørgsmål end jeg har forstået.

Hvis kursusnumrene i de fem ark står i celleområdet A2:E1000, og hvis du i ark 1 skal have angivet antal forekomster af "2", er mit bud på en formel:
=TÆL.HVIS('Ark2'!A2:E1000;2)+TÆL.HVIS('Ark3'!A2:E1000;2)+TÆL.HVIS('Ark4'!A2:E1000;2)+TÆL.HVIS('Ark5'!A2:E1000;2)+TÆL.HVIS('Ark6'!A2:E1000;2)
Avatar billede Kenneth Kirsgart Juniormester
20. juni 2022 - 10:27 #2
Hej Visto, tak for forslag. Jeg har forsøgt som beskrevet, og det ser ud til at fungerer.

Jeg har vidst været for opsat på "Unikke værdier" i min søgning, og overset at "Tæl.Hvis" skulle gå igen i formellinjen, det var ikke nok blot at lægge arkene sammen :)

Mange tak for hjælpen, nu kan jeg komme videre.