Avatar billede BennyDahl Juniormester
20. juni 2022 - 10:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Usb m.2 ikke tilgængeligt

NVME drev i usb via case Win 10: "Placeringen er ikke tilgængelig. Forkert funktion." Drevet er synligt i File manager, Disk manager og Enhedshåndtering Enheden virker korrekt). Jeg har opdateret drivere og prøvet alt andet, som jeg kunne finde på nettet. Kan heller ikke formatere eller køre chkdsk eller diskpart.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. juni 2022 - 11:05 #1
Jeg har fundet et link her der måske kan afhjælpe problemet:

https://www.techtarget.com/searchstorage/tip/4-causes-of-SSD-failure-and-how-to-deal-with-them
Avatar billede BennyDahl Juniormester
20. juni 2022 - 11:46 #2
Tak for svaret. Jeg prøver at grave mg ned i det, men der en hel del at tage fat på.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. juni 2022 - 13:09 #3
Afhængigt af om det er vigtige filer der ligger på drevet, så prøv evt. at downloade og installere Active KillDisk. Prøgrammet er gratis. Dette rydder alt på disken, og efterfølgende kan man gå ind i computeradministration, og klikke på diskhåndtering, tildele drevet et bogstav, og formatere det som MBR drev. Hvis ikke der er direkte fejl på drevet, så skulle det nu være tilgængeligt.

Bemærk at alle filer bliver slettet på drevet
Avatar billede BennyDahl Juniormester
20. juni 2022 - 13:59 #4
Drevet var tomt, og jeg prøvede at formatere og partitionere, i diskhåndtering, men så - ingen adgang.
Avatar billede BennyDahl Juniormester
20. juni 2022 - 14:07 #5
Har prøvet KillDisk - Device not ready. 🤣
Jeg tror efterhånden, at disken er defekt.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. juni 2022 - 15:04 #6
Det kan godt tyde på at drevet ikke har det så godt.. jeg havde selv en ekstern SSD 2,5" for nylig der stod af. Det var dog en periodisk fejlen viste det sig, men jeg havde mange filer liggende på det, men der var back up af det, der var vigtigt at beholde. SSD´en endte på genbrugpladsen, efter en tur med "den svenske olie" (en hammer)🔨
Avatar billede BennyDahl Juniormester
20. juni 2022 - 16:26 #7
Jeg tror, den er klar til "den sidste olie". Tak for hjælpen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. juni 2022 - 16:46 #8
Velbekomme👍