Avatar billede Cranberry Novice
21. juni 2022 - 18:48 Der er 4 kommentarer

Pludselig Afbrydelse af Antenne signal til France 24

Jeg modtager TV signal via indendørs antenne i København og plejer at kunne modtage kanaler France 24 på fransk og engelsk.
Men lige pludselig er signalet på 0
Jeg kan ikke længere modtage dem.
Jeg så fjernsynet på France 24 sidste nat, og om morgen der var ingen signal og den er ikke kommet tilbage.
Det skete også en gang i april mens der var valgkampen i Frankrig, så kunne jeg ikke modtage signalet i en uge og så kom det tilbage lige så pludseligt som den var væk, efter valgresultater var blevet offentliggjort, kl 20:30
Hvilket er ekstra mærkeligt.

Jeg har talt med antenne foreningen, og energi styrelsen for støjtjeneste og tv signal, men de kunne ikke finde årsagen til afbrydelsen.
Det er ret mærkeligt at signalet bare forsvinder 100% fra en dag til en anden uden synlige grund, og kommer tilbage lige pludselig på samme måde, nogle dage senere.
Så jeg undrer mig over hvad årsagen kan være, og hvad jeg kan gøre for at få signalet tilbage.
Ved nogen noget om tv antenne og tv signal, det vil hjælpe meget.
Jeg bruger en Denver HDMI 2 box for at få digitale kanaler, forbundet til tv'et og til antennen, som står fast på vinduet, rettet mod vejen i Rantzausgade, omkring 100 meter fra  TDC gamle hovedkvarteret i København, og den store antenne, modtageren, og udsenderen, for hele område eller hele Danmark.

Jeg modtager DR1, DR2, ramasjang, kanal København, en TNT gamle film kanal, kanal Christiania, Folketinget, France 24 fransk og engelsk, og kunne få en lang række betalingskanaler som jeg kan ikke se da jeg betaler ikke for dem, men hvis signal fanges af min antenne og er på listen.

Tv signalet for alle øvrige kanaler virker fint, bortset fra France 24 på fransk og France 24 på engelsk, hvilket er ret irriterende.

Hvad i alverden foregår og hvorfor bliver signalet afbrudt, som sendes over hele verden?
Folk kan modtage France 24 i hele Afrika, i alle lande i Mellemøsten, i hele Europa, og Rusland før krigen mod Ukraine, og i Canada, Quebec, USA, og latin America.
Den kan endda modtages i Japan og Australien.
Men ikke i Danmark...
Der er noget galt
Jeg tror ikke at andre som ser France 24 i København oplever samme problem, men at den er lokalt, men jeg ved det ikke.
Den findes på kanal 61 og 62
For fransk og engelsk.
Kan det være at nogen forstyrrer signalet udefra?
Såsom Rusland, som har ikke været glad for at RFI og France 24 fortalte sandheden inde i lande som er igang med at blive annekteret af Rusland, såsom Mali, Burkina Faso, og central Africa, som har fået forbudt af Putin via deres militære junta, om at slukke for signalet fra RFI og France 24, så at Rusland kan overtage landene i fred uden udefra forstyrrelser til deres propaganda.
Men vi er i Danmark ikke i Afrika.
Så hvordan kan det være at France 24 signalet bliver blokeret i København?
Kan nogen teste modtagelsen af kanalen på deres TV og fortælle mig om de fange signalet eller ej?
Det kunne være interessant at vide hvilke landsdeler modtager signaler fra France 24 og hvilke ikke gør lige nu.
Hvis du bor i København vil det også være meget interessant.
Også at vide om man kan se den via TDC pakke only, eller om problemet rammer alle, og om du kan modtage den med en antenne og tv box som Denver.
Det kan ikke være antennen eller Dvb boxen, det må være en signal forstyrrelse udefra.
Hvis nogen som bor på Rantzausgade kunne teste det for mig vil det være fedt at se om det gælder kun Rantzausgade, og så kunne forstyrrelsen kommer fra TDC selv, eller fra noget andet, men være begrænset lokalt.

Tak for hjælpen,

Sophie
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. juni 2022 - 20:32 #1
Jeg ved ikke hvad problemet er med tv-signalerne i København. Det kan sagtens være en simpel teknisk fejl - mere sandsynligt end det er storpolitik.

Savner du det meget er der France 24 på youtube:  https://www.youtube.com/watch?v=h3MuIUNCCzI
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2022 - 10:00 #2
#1 via dit link kom jeg også til https://www.youtube.com/channel/UCQfwfsi5VrQ8yKZ-UWmAEFg
hvor man kan se gamle ting også. De er om sig, de franskmænd (m/k)
Avatar billede fja_dk Praktikant
28. juni 2022 - 10:53 #3
Jeg har set France24 på UHF39 DVB-T2, og der har i nogen tid været annonceret kanalskift fra 21/6. Så jeg har også sort skærm - men på UHF39.

UHF Kanal 61 & 62 burde være lukket helt for et par år siden. Sikker på det ikke bare er programnumrene i kanal listen?

Da jeg har en kanalskåret forstærker, har jeg ikke lige kunne finde den nye kanal - så hvis nogen kender den???
Avatar billede fja_dk Praktikant
28. juni 2022 - 10:57 #4
Sophie - måske du bare skal lave en ny kanalsøgning på denver boxen, eller hvis det er via TDC, så skal de rette deres modtager til den nye kanal.

Til info: hver UHF DVB-T2 kanal kan indeholde flere sendere. Disse udskilles og lægges ind som selvstændige kanaler i kabeltv - eller oprettes som selvstnændige kanaler i boc eller tv med DVB-T2 modtager