Avatar billede nemlig Professor
26. juni 2022 - 14:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til udtræk fra Multidimensional Array

Hejsa.
Jeg har et stort array, hvorfra jeg skal liste nogle få værdier.

Jeg har gemt et print af arrayet ($svar) her:
https://kalendersystem.dk/Array.pdf

Under arrayet [Structure][Devices] vil jeg gerne hente 2 værdier":
[DeviceID][DeviceName]

Bemærk at der er mange poster i Arrayet "[Structure][Devices]". I mit udtræk viser jeg kun den første og lidt af nr. 2.

Håber at jeg kan få lidt hjælp :).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juni 2022 - 14:29 #1
Hvis ellers jeg har fået det skruet sammen rigtigt, så på denne måde:

  foreach ($a['Structure']['Devices'] as $b) {
    print($b['DeviceID']." -> ".$b['DeviceName']."<br>\n"  );
  }

hvor $a er dit store array. Som jeg har sat mit eksempel op, skriver den:

  12733451 -> Daglig stue<br>
  245732881 -> Drenge Toilet<br>

(Og på dansk er der mange sammensatte ord: dagligstue, drengetoilet. Som det bliver skrevet i dit eksempel, og i mit, er det primitivt, utroværdigt og en forfladigelse af det danske sprog)
Avatar billede nemlig Professor
26. juni 2022 - 14:47 #2
#1 Tusinde tak Erik - det spiller.

Og tak for lektien i dansk ;):