Avatar billede Alexander97 Novice
05. juli 2022 - 19:45 Der er 3 kommentarer

Bing maps i VBA (Excel)

Hej Eksperter.

Jeg har skrevet et stykke VBA kode, som vha. GeoCode (X, Y koordinat) skal kunne finde afstanden mellem to punkter ved at tilgå Bing Maps via. en API key. Det problem jeg har er dog, at koden fungerede helt fint på mit arbejdscomputer forleden (stationær), men pt. virker den ikke på min personlige bærbar (uden at jeg har ændret noget i koden overhovedet).  VBA koden er en funktion, som kan tilgås fra spreadsheetet. Når jeg prøver at bruge den får jeg fejlen "#NAME?".

Jeg "håber" at nogen af jer måske har oplevet lignende før, og har et quick-fix. Jeg har vedhæftet den relativt korte kode, i tilfælde af at det kan give lidt overblik.

På forhånd, tusind tak :-)

Public Function GetDistance(start As String, dest As String, key As String)

Dim firstVal As String, secondVal As String, lastVal As String

firstVal = "https://dev.virtualearth.net/REST/v1/Routes/DistanceMatrix?origins="
secondVal = "&destinations="
lastVal = "&travelMode=driving&o=xml&key=" & key & "&distanceUnit=km"

Set objHTTP = CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")

Url = firstVal & start & secondVal & dest & lastVal
objHTTP.Open "GET", Url, False
objHTTP.SetRequestHeader "User-Agent", "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)"
objHTTP.Send ("")
GetDistance = WorksheetFunction.FilterXML(objHTTP.ResponseText, "//TravelDistance")

End Function
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2022 - 21:01 #1
det er vel ikke bare, at din stationære logger ind med en kendt id på Bing, mens din hjemme-bærbare er på en anden id, som ikke har adgang til samme data?
Avatar billede Alexander97 Novice
05. juli 2022 - 21:27 #2
Tak for svar. Både stationær og bærbar bruger samme API key til Bing, så det burde ikke være problemet, desværre.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2022 - 08:47 #3
https://www.excel-easy.com/vba/examples/debugging.html
så kør en linje ad gangen, og du ser, hvor den stopper.