Avatar billede tma Juniormester
06. juli 2022 - 09:44 Der er 8 kommentarer

Ældre firmware til HP Laserjet MFP 178 NW søges

HP har ændret i deres firmware, sådan at kompatible printerpatroner fra andre end HP, ikke længere kan benyttes. Jeg søger derfor en firmware som er af ældre dato. Ændringen hos HP er formentlig sket i 2020 / 2021.
Er der nogen som kan give et link til en firmware?
/Torben
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juli 2022 - 11:04 #1
Prøv dette link:

https://www.youtube.com/watch?v=U_e9UaFpEvY

I øvrigt undrer det mig ikke at HP har foretaget denne ændring.... de tænker kun på at skrabe til sig. Har haft en HP printer, men det er forbi.
06. juli 2022 - 12:04 #2
Har du været inde på HP's support side ?

De har en support side for (stort set alle dere produkter), så her er en mulighed.

Ellers prøv sat søge på "DRIVER to <din printer> " ..
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juli 2022 - 12:49 #3
#2 Jeg tror ikke at man skal regne med at finde ældre firmware på HP´s hjemmeside. Det vil virke lidt paradoksalt, for meningen med opgradeteringen fra HP´s side, er uden tvivl at man som bruger er tvunget til at købe deres originale blæk.👎
06. juli 2022 - 14:04 #4
HEJ

ErikHg #3

Jeg er delvis enig, HP er naturligvis interesseret i at sælge. (som ethvert andet firma) Men jeg har (via en ven, som har en ældgammel labtop) på de rigtige sider på HP's support-side (kan ikke give dig linket her, da jeg sidder på en "fremmed" maskine (ikke vennens) ), fundet driver(e) for denne labtop.  Men selvfølgelig er der forskel på en blæk-forbrugende printer og en labtop, så det taler til fordel for dit argument. Men af det jeg kender til HP-produkter FINDES der sopftware som KAN tilbageføre opdateringer, spørgsmålet er bare hvor det kan findes, Og mine erfaringer siger at de er tilgængelige på HP's supportsider.  (problemet er bare at finde den side / linket .  Og her er jeg enig..  Det kan være et allerhelhest hus at finde den side. .  Om tilbageføringer af software er tilgængelige på de fleste DRIVER-OPDATERINGSSIDER (dem er der mange af (suk!)) ved jeg ikke, jeg har aldrig oplevet det hidtil.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juli 2022 - 17:06 #5
Jeg kan godt forestille mig at HP giver mulighed for at tilbageføre opdateringer på deres laptops, men jeg tvivler meget på samme mulighed eksisterer vedr. deres printere.
Avatar billede tma Juniormester
07. juli 2022 - 08:21 #6
Tak for jeres inputs...
Nej, HP vil nok ikke stille softwaren til rådighed, da de gerne vil sælge deres dyre patroner.
@ErikHG, videoen er fra en anden model - Videoen er fin nok til lige at få styr på indstillingerne til printeren som gør, at man får lov at nedgradere firmware, men mangler desværre fortsat softwaren
Avatar billede nu_igen Professor
16. juli 2022 - 18:49 #7
Je* har en gammel Hp printer som virker med uoriginale patroner. Men hvordan kan jeg hjælpe dig?
Avatar billede tma Juniormester
18. juli 2022 - 08:47 #8
@Nu_Igen, Spændende :-)
Er det samme model? Man kan ikke trække software ud af printeren, men du kan måske se, om du har firmware eller driverpakke liggende på din pc?
/Torben