Avatar billede Uvanga Ekspert
14. juli 2022 - 11:22 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Rufus 3.19 installere Win 11 på ældre PC

Rufus 3.19 kan bypass TPM, adgangskode, samt krav om microsoft konto.

Jeg har prøvet den nye Rufus 3.19, som kan bypass TPM. Således at man kan installere Windows 11 på PC der ikke opfylder TPM krav. Det har jeg prøvet på nyere PC, og det fungerer Ok. Jeg prøver så på ældre PC med Vista. Det kan ikke gennemføres. Også prøvet på PC fra 2014, det kan heller ikke gennemføres.
Så mit spørgsmål er om nogen har erfaring med, hvor gammel en PC må være for at gennemføre installation af Windows 11 med Rufus 3.19?
Avatar billede INK Ekspert
14. juli 2022 - 16:44 #1
Kører Win11 på en 11 år gammel pc. Dog ikke installeret med Rufus, men med Microsoft media creation tool, dog lettere modificeret 😀
Maskinen skal være 64bit og vist mindst 4 GB ram.
Avatar billede Uvanga Ekspert
14. juli 2022 - 16:56 #2
ad #1
Vista maskinen jeg forsøgte på er 32bit, så der virker dit forslag desværre ikke 🥴
Vedr. min PC der er fra 2014 skal jeg nok forsøge med dit forslag, eller en af de andre der florer på YouTube. Rufus 3.19 er bare meget nem, og enkel at anvende.
Min umiddelbare tanke / teori er at PC nok ikke skal være meget ældre end en 3-5 år, for at kunne anvende denne Rufus 3.19 metode.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2022 - 22:50 #3
#2 Kør Linux på den gamle Vista maskine i stedet.
Du får en langt bedre ydende pc med Linux på så gammel hardware.
Selv med nyere computere der håndterer 64 bit som har en skod dårlig konfiguration virker Linux langt bedre. Mange cpu'er er bare for dårlige til at trække Windows 10 og 11. Og det er typisk her det kniber på de billigere computere.
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. juli 2022 - 09:10 #4
Tak for jeres indlæg. Jeg vil prøve mig frem med de forskellige muligheder.
Fordelen ved Rufus 3.19, er at den er hurtig og nem. Virker stort set som en vanlig installation fra USB.