Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2022 - 17:34 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Doro 8080 mobil

Jeg har en Doro 8080 mobil. En gang i mellem afgiver den en ringetone, uden at der er nogen form for meddelelser eller mails.
Det er ikke den samme tone, som når der bliver ingen til mig.
Problemet er, at den lyd vækker mig om natten.
Hvad kan det skyldes?
Avatar billede Erik K Ekspert
14. juli 2022 - 17:57 #1
Mon ikke det er en notifikation fra en af dine apps.
Jeg kender ikke Doro, men vil tro, at du under indstillinger kan finde apps, hvor notifikation er slået til.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. juli 2022 - 20:03 #2
#1 Jeg tror at du har ret. Jeg har tidligere haft et lignende problem med en Samsung, men husker desværre ikke hvordan jeg fik løst det.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2022 - 20:57 #3
Jeg tænker uden at vide det at man kan justere lyde for apps på telefon så msn kun får lyd fra ringe tone og måske sms. Resten kommer måske som notifikationer man kan læse bagefter.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2022 - 22:46 #4
På en side så jeg dette:

gå Indstillingerne fra din Doro
Klik Lyde og vibrationer
Vælg derefter Underretning ringetone eller lyde af meddelelser
På denne måde kan du få adgang til en liste over lyde til notifikationer og teste dem for at vælge den, du kan lide.
For at bekræfte skal du vælge den valgte lyd og derefter gå tilbage i menuen ELLER vælge OK

Prøv at se om du den vej kan komme videre.
Avatar billede Erik K Ekspert
14. juli 2022 - 23:42 #5
#4
Dit forslag er korrekt, men det rammer alle apps
Hvis man vil have notifikationer på udvalgte apps, så skal man bruge en anden metode.
Jeg har f.eks. kun slået notifikationer til for SMS og mails (praktisk for mig) - alle andre er slået fra.
Doro kører på en modificeret version af Android, så det kan se lidt anderledes ud på en Doro end på en ren Android, men her er to måder, hvordan man håndterer lyde osv på de enkelte apps
Valgmulighed 1:
.Åbn appen Indstillinger på din telefon.
Tryk på Notifikationer og derefter Appindstillinger.
Under "Seneste" kan du se en liste over apps, der for nylig har sendt dig notifikationer.
Tryk på Alle apps i rullemenuen for at se flere apps.
Tryk på appen.
Aktivér eller deaktiver notifikationer for appen.
Du kan deaktivere alle notifikationer for en angivet app.
Du kan vælge bestemte notifikationskategorier ved at trykke på appens navn.
Tip! Hvis "Sendt for nylig" ikke vises, bruger du en ældre Android-version. Tryk i stedet på Appnotifikationer, og tryk på en app. Du kan aktivere eller deaktivere notifikationer, notifikationscirkler og notifikationskategorier. Hvis en app har kategorier, kan du trykke på en kategori for at se flere valgmuligheder.

Valgmulighed 2: I en notifikation
Du kan finde dine notifikationer ved at stryge nedad fra toppen af skærmen på din telefon.
Hold notifikationen nede, og tryk derefter på Indstillinger.
Vælg dine indstillinger:
Du kan deaktivere alle notifikationer ved at deaktivere Alle notifikationer.
Slå notifikationer til eller fra alt efter, hvilke du vil modtage.
Hvis du vil tillade notifikationsprikker, skal du aktivere Tillad notifikationsprik.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2022 - 10:38 #6
Tak for jeres forslag. Jeg har forsøgt dem, men desværre ser mulighederne på min mobil. noget anderledes ud.
Så vidt jeg kan se, har jeg kun muligheder under Indstillinger Lyd.
Medier
Opkald
Ringetoner
Alarm
De har alle en skydejustering, og Medier er lukket helt ned, fordi jeg også troede, at lydene kom derfra.
"Aktivér eller deaktiver notifikationer for appen." den mulighed kan jeg ikke se.
Mails er slået fra fordi jeg ikke vil vækkes af spam mails.
Men jeg kikker videre :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2022 - 05:20 #7
Jeg kan ikke se, der kan gøres noget for at afhjælpe problemet.
Men tak for jeres indlæg. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2022 - 07:15 #8
#7 Jo køb en bedre mobil med flere muligheder 😉
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2022 - 07:16 #9
Selv bruger jeg en gammel Samsung S5 som min søde svigerdatter forærede mig. Det kommer aldrig med sådanne beskeder 😀
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2022 - 16:10 #10
#8 Det kunne jeg teoretisk, Men den kan faktik det jeg har brug for, og det er ikke så meget. Jeg er mere en Computerperson. 😊
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. juli 2022 - 16:25 #11
#10 Så er vi to - jeg tror faktisk kun, at jeg bruger en 1/3 af min Samsung mobils funktioner.
Avatar billede Erik K Ekspert
16. juli 2022 - 18:49 #12
Mit gæt er at 90% ikke har brug for en tlf til mere end max kr 3000,.- og de fleste ville fint klare sig med en til 1000- 2000.
Har selv en billig Nokia, der kører på en ren Android version. Så er det nemt at finde løsninger, hvis man har et problem med den. Alle Googles anvisninger gælder også for den.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. juli 2022 - 19:29 #13
Du har helt ret👍 Jeg bruger min mobil, til at ringe fra, sende sms´er og en sjælden gang at sende en mail, kikke lidt på nettet, godkende ved adgang til f.eks. netbank og ved køb på nettet og og sidst men ikke mindst at anvende den som vækkeur😊🥱
Alle de andre funktioner er mere eller mindre ligegyldige.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2022 - 08:02 #14
#12 Jeg er helt enig. Nu er jeg ikke bekendt med Doro som smartphone, men jeg kender en del til Duka som er en del af pc verdenen da min mor havde sådan en version engang. Og jeg kan tænke mig at brugerfladen er anderledes end man kender fra en Samsung mobil med Android system som jeg er vant til. Den er sikkert simplificeret i brugerfladen med kun nogle få muligheder og også måske fastlåst så man ikke kan åbne for funktioner der normalt er i Andriod sysstemet.
Avatar billede nu_igen Professor
22. juli 2022 - 08:13 #15
Når vi nu er ved SAMSUNG SMARTPHONE. Min mand og jeg har en Mode fra 2021. Vi bruger den så godt som aldrig. Har det billigste abonnement fra Telmore, men tilkøbte lidt data sidste år for at kunne bruge Sygesikrings app og Coronapas. Vi har aldrig haft brug for det. Og har heller ikke brugt data nogensinde.kan jeg se på vores regninger fra TELMORE.
HVAD ER DET, DER BRUGER DATA? Kan jeg afmelde det igen? Blev opmærksom pådet, da der kom besked om at datamængden var sat op til brug i udlandet. Vi tager ikke til udlandet.
Kan jeg slette alle apps? Vi bruger pc og Ipads.
Avatar billede fase Professor
22. juli 2022 - 10:04 #16
Når du f.eks. åbner for din netbank, bruger du data. Det kan du gøre på to måder: 1. du bruger din telefonforbindelse eller 2. du kobler dig på jeres trådløse internetforbindelse. Det sidste er altid gratis at bruge. I betaler i forvejen et abonnement for at bruge det. Du bruger sikkert også MitId appen på telefonen. Ellers er det en god ide at have appen på både telefon og ipad.
Avatar billede nu_igen Professor
22. juli 2022 - 11:07 #17
#16
Tak for svaret. Som jeg tidligere skrev bruger vi absolut INTET  andet end en gammel Nokia kunne klare, intet bortset fra MobilPay, telefon og sms. Vi oplyser ikke vores mobilnumre til nogen udover vores familie. Så hvorfor betaler jeg overhovedet for DATA. Vores børn ældste = 60 år og børnebørn , yngste 22 år bruger jo deres mobiler som jeg og min mand bruger vores PC.
Vi rejser ikke og  bruger TOMTom nyeste version i bilen. Iøvrigt er jeg næsten 82, fik min første pc i 1995 og har arbejdet med tekst og billeder samt databaser så længe. Min mand er 86 og har aldrig “gidet” EDB, for i sit arbejdsliv har han haft “folk” til det. Nu har han mig langt hen ad vejen og den fine hjælp, som jeg kan få herindefra.
MIN force i dag ligger mest i interaktive CAD/CAM PROGRAMMER og det kan man jo ikke bruge smartphones til.
Avatar billede fase Professor
22. juli 2022 - 11:28 #18
I dit abonnement er der sikkert indeholdt en vis mængde data foruden den taletid, der er indeholdt i abonnementet, så du kan sikkert ikke sige datadelen op.
Avatar billede nu_igen Professor
22. juli 2022 - 12:41 #19
Der er IKKE indeholdt DATA  i Telmores billigste basis abonnement.derfor er det et tilkøb jeg har købt uden egentlig at have brug for det.troede at jeg ville få brug for Coronapas og sygesikringsbevis
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2022 - 13:21 #20
@nu_igen.
Hvorfor spammer du en andens tråd med dit eget problem?
Tråden her er lukket af valby der er tråd starter.
Opret dit eget spørgsmål med dit problem.
Jeg plejer normalt ikke at stoppe med at følge et spørgsmål, men når en ny spørger overtager en andes tråd synes jeg det er irriterende at se på.
Avatar billede nu_igen Professor
22. juli 2022 - 13:55 #21
Sorry, det var ikke meningen