Avatar billede goglov Seniormester
15. juli 2022 - 04:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

iPad: billed til fil

Kan man i iPad kopiere er foto i et dukoment til en fil.
Jeg har flere beskårede billeder jeg gerne vil uddrage til filer jeg kan sende videre. Aktuelt til tjeneste der ikke vil modtage billeder indsat i mail. Men gerne modtager billeder som fil.
Avatar billede INK Ekspert
15. juli 2022 - 09:28 #1
Tryk på billedet og gem i Fotos. Derefter overfør til Arkiver. Her trykker du på billedet og danner en pdf fil, der kan læses af alle.
Avatar billede goglov Seniormester
16. juli 2022 - 03:44 #2
1. Jeg trykker på billedet der er gemt i Fotos (galleri/fotos/bibliotek.
    2. Menuen jeg ser er: kopier - del - Favorit.
Der er tilsyneladende ingen mulighed for at flytte.
Er jeg et galt sted?
Avatar billede INK Ekspert
16. juli 2022 - 08:11 #3
Når du har billedet i fotos, kan du i øverste højre hjørne vælge ikonet “kasse med pil ud”. Her vælger du flyt til arkiver.
I arkiver finder du billedet, trykker på det og vælger opret pdf.
Vi er enige om, det er en iPad og ikke en Android tablet?
Avatar billede goglov Seniormester
17. juli 2022 - 00:19 #4
Det er en ny iPad jeg har.
Jeg går ind i Galleri/fotos/bibliotek. Trykker på billedet og får valget Kopier, del, favorit/ slet. Del er markeret med en kasse med pil ud. Her vælges imellem Kopier foto, føj til album, Dubler. Og så er der en masse apps at vælgeimellem. Men ingen der heder arkiv ?
Avatar billede INK Ekspert
17. juli 2022 - 08:03 #5
Du skal scrolle ned i menuen (skubbe opad), så kommer du til en linie, der hedder “gem i arkiver”.
Avatar billede goglov Seniormester
18. juli 2022 - 18:25 #6
Tak for hjælpen. Det skaber klarhed at tale om det.
Galleri eller billede (f.eks. Udsnit placeret i tilfældet sammenhæng)
Marker billedet og vælg kopier. Gå der efter til ønsket arkivmappe og sæt ind. Billedudsnittet beholder tilsyneladende sin opløsning.
Af ikke helt krystalklare grunde er billedet i png format. Dette kan tilsyneladende ikke ændres til andre billedformater herfra. Men man kan vælge at opdatere til pdf.