Avatar billede klavil Seniormester
16. juli 2022 - 05:12 Der er 1 kommentar

hjælp til MESH system og kan det overhovedet hjælpe?

jeg har tænkt på at købe TP-Limk X20 med 3 enheder men vil høre her om noget kan forklare mig om det overhovedet vil hjælpe noget.
Jeg bor i en lejlighed på 140 meter. Der er betonvægge. Lejligheden er ca 1 år gammel.
Vi har fibernet og da routeren havde et utroligt dårligt wifi, købte jeg en Huawei AX3 quad-core router og tilkoblede den som accespoint så wifi kører fra den. Det hjalp på dækningen men stadig ikke godt.
Det hele er placeret i midten af lejligheden og der er stadigvæk huller i nettet. Fra routeren er der 3 meter ind til døren til soveværelset og så et badeværelse i forlængelse. Der er dækningen ok ved åben dør, men hvis den lukkes så søger den længe på nettet.
Fra routeren er der en gang på 5 meter ned til 2 værelser og især det værelse længst nede har elendig dækning. Jeg trak et kabel derned og købte en TP-Link RA450 extender men det er heller ikke super godt uden kablet.
Fra routeren og rundt venstre er der åben køkken og stuen som routern har ryggen imod igennem en væg. Men der er åbent resten af vejen. I forlængelse af stuen er der en balkon.
Der er ingen tvivl om at det er de skide betonmure der er skyld i det hel, men vil det overhovedet hjælpe at bruge penge på et mesh system som X20 Deco?
Jeg håber der er nogen herinde der er kloge på mesh og wifi. Jeg har læst flere sider omkring det og bliver ikke rigtigt klogere da de test jeg har fundet ikke rigtigt snakker om betonvægge af nyere dato.
Jeg siger tak på forhånd for hjælpen, da jeg ved der er mange kloge folk herinde :)
Avatar billede acore Ekspert
17. juli 2022 - 16:24 #1
Jeg bor i et hus med 3 plan a 90 m2. Vi kan ikke få fiber. Vi har en 3-punks Google Mesh.

Før vi fik den var hastigheden meget svingende så snart vi var på en anden etage end roterende og der var helt døde steder.

Efter at vi fik Mesh er hastigheden meget stabil og der er ingen døde punkter.. Største forskel er nok at vi ikke har beton - kun mursten.