Avatar billede nu_igen Professor
16. juli 2022 - 12:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

befri mig for McAfee

Hej. Med min mands nye Lenovo bærbare fulgte McAfee programmet. Nu er der gået en måned og der kommer konstant meddelelser om at beskyttelse er udløbet eller snart udløber.
Jeg har installeret AVAST og afinstalleret/fjernet McAfee. De bliver dog ved med deres meddelelser. Hvordan bliver vi fri for dem? Min mand ved ikke hvad han skal gøre ved disse beskeder og spørger mig hver gang.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. juli 2022 - 13:56 #1
Jeg tror at RevoUninstaller vil kunne løse problemet.

Linket herunder fører til deres hjemmeside. Programmet er gratid, men fås også i en Pro version (betalings version)

https://www.revouninstaller.com/products/revo-uninstaller-free/

Der er dog mange fupmails fra både "MacAfee" og "Norton". Klik ALDRIG på disse. Det er kun forsøg på at svindle.
Avatar billede nu_igen Professor
16. juli 2022 - 18:01 #2
Tak for svaret. For et par måneder siden fik jeg utallige spam mails fra de nævnte udbydere. Jeg var klar over at det var fup og svindel, da jeg  aldrig har haft abonnement på nogen af de to.
På min Pc har jeg købe programmet fra Revouninstaller.  Det er jeg godt tilfreds med. Det eneste jeg har svært ved er den sidste analyse, som jeg ikke helt kan gennemskue og forstå, hvad jeg fjerner.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. juli 2022 - 18:28 #3
Jeg har abonnement på Norton, og har haft det i 12-13 år. Norton har naturligvis en hjemmeside, og en tilhørende adresse. Jeg får fornyet abonnementet hvert år 31. december, så når det vælter ind med mails om fornyelse på alle mærkelig tidspunkter gennem hele året, så bliver med ikke uden grund mistænksom. Hvad angår McAfee så har jeg aldrig haft dette antivirus program installeret.

Linket herunder fører til forskellige videoer på YouTube, omkring brugen af Revouninstaller. Håber det kan være en hjælp.

https://www.youtube.com/results?search_query=delete+programs+with+revouninstaller+
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2022 - 08:26 #4
#2 Jeg bruger også Revo Uninstaller men i den frie udgave.
Det sidste trin programmet udfører er faktisk den allervigtigste.
Programmer er som standard indstillet til den midterste af mulighederne for hvor grundigt det skal være. Jeg har på min version sat den til avanceret så den kommer dybere ned. Ved den sidste scanning bliver mapper og linende først lokaliseret, og jeg gør altid det jeg vælger alt det den finder og sletter. Sidste del af scanningen er registeret der scannes. Her gør jeg samme proces hvor alt fjernes.
Jeg har aldrig oplevet at computeren har blevet lagt ned ved brug af Revo Uninststaller.
Problemet med software der igen vil have man køber kan være at de sidste to scanninger ikke er udført grundigt nok. Og så kommer det tilbage.
Nu du har afinstalleret McAfee uden brug af dette program tror jeg måske ikke du kan finde noget. Det starter nemlig med det programs almindelige måde at afinstallere på hvorefter det går til bunds efter rester bagefter.
Revo har andre værktøjer har jeg set i program vinduet, men om nogle af disse kan afhjælpe for at fjerne mere har jeg ikke erfaring med da programmet er mit hoved af program til at afinstallere med.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2022 - 10:57 #5
Der er et par steder du kan kigge efter dette.
1 gå i jobliste og se i start fanen om der er noget McAffee der starter med der.
2 gå i søg og skriv msconfig. Gå i system konfiguration og vælg fanen tjenester.  Sæt tjek ved at Microsoft tjenester ikke vises. Fjern tjek tegn ved de tjenester der ikke skal køre ved opstart.  Du har sikkert Avast herinde som du ikke skal pille ved. Og der er også opdaterings tjenester til andre programmer du ikke skal deaktivere . Er der mcafee fjern tjek tegn.
Avatar billede nu_igen Professor
21. juli 2022 - 08:59 #6
Tak for alle svar. Jeg håber at McAfee er forduftet:-)