Avatar billede 450025 Ekspert
18. juli 2022 - 10:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Insert Problem Hvordan løser jeg dette.

Hvad er problem med computeren som jeg har den er vanskelig nå
Jeg skal skrive en mail og bru til Tastaturet.e Gmail - Tastaturet har helt nye Batterier men den er  trådløst.

så stopper den og dkrive helt av seg selv  –  jeg mener det er Insert Problem som er feilen og ikke Cap Logg forr der jobber den uten vanskelig heter. Og det er i Word fra MS et fint program.

Tastaturet er vel relatert til computeren vil jeg tro    kan det være en  innstilingsfeilil.
Nå skriver jeg i Word og har ingen problem der etterpå så limer jeg det inn i dette Forum her.
Jeg har vert borte  lenge nå Hei Dere alle sammen  Hvorfor er jeg borte jeg er 90% Blind Sorry men trenger hjelp for det Takk..

Nå gjetter jeg: Kan det være problem på strømnettet fordi i Helgen  tidlig på morgenen og    senere på dagen er ldet  lidt  bedre  –    men jeg har Fiber oppleg og rask computer  ellers  kjøre jeg Win 10. og har ingen andre problem etter oppbygging av computeren.
Og det kan jeg Takke alle jer for over lang langg hjelp dere har gitt - jeg ser ikke her hva jeg skriber men håper i forstår meg og får jeg et svar blir jeg veldig Glad hilsen Arne. fra Thailand.
Hva kan jeg gjøre for og rette på dette Takk om hjelp finnes.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2022 - 14:13 #1
Når jeg skal kopiere tekst fra et sted til et andet bruger jeg kopier hvor teksten først markeres og vælger sæt ind til at lægge det ind. Dette foregår på højreklik funktion på mus.
Kan du bruge denne fremgangsmåde?
Avatar billede 450025 Ekspert
18. juli 2022 - 23:03 #2
Takk jeg har fått svar har ikke lest dette enda sorry - det er mitt på natten her kl er 2.00 i går aftes klarte jeg ikkeskrive i Gmail helt umulig så det ble Word lopi og lim inn.
kl got 24 00 kon jeg på en ide.
Nå ser jeg ikke hva jeg skriver i hele tett men mine fingre kjenner tasterne.

Jeg skriver rett i Gmail nå og jeg fant en midertidig løsning jeg klippet 2 små biter av lidt stiv pøast 5xgodt 1 cm satte 1 ned vanret og den andre lodret på baksiden av knappen og nå fungere Computeren helt utmerket den stopper jeg kan bare skrive det jeg vil Caplog funger og insert fungere er det en måte og reparere en computer på nei langt ifra men nå har jeg ikke annet valg det vil si jeg har trykt knappen helt i Bund og skriver som bare det.

Jeg vet ikke hva som skjer i moegen tidlig når dagen begynder for da blir det sikkert verre ut over dagen?

Kan jeg ødelegge dette Tastatur jeg vet ikke. Og dette er er ikke en vari løsning om så er - jeg skriver igjen men ser ikke hva jeg skriver nå skal jeg stoppe og jeg skal nno kopier det du har skrevet til meg lime det inn i Word og prøve og lese dette - jeg kan si deg det er et Helvede og være 90% Blind kan du ha en fin dag Arne fra Thailand.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. juli 2022 - 23:16 #3
l kopiere tekst fra et sted til et andet bruger jeg kopier hvor teksten først markeres og vælger sæt ind til at lægge det ind. Dette foregår på højreklik funktion på mus.
Kan du bruge denne fremgangsmåde?

Jeg har lest har ikke helt forstått enda for jeg er trett menjeg sksl se nermere på det i dag jeg er nå 86 år og må hvile lidt.
Her har jeg limt inn i Word brukt Rullehjulet for og lese det du skriver Takk til deg for svaret.
Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
19. juli 2022 - 08:51 #4
Her bare en Tillegs melding av opplevelsen jeg har med Insert jeg har stemplet helt i Bund på Tastaturet 2 Plastbiter?
I dag må det være Helligdag her Offentlig for har ikke sette noen jobbe noen steder.

I dag har Insert jobbet helt normalt som den skal gjør ingen stopp ei heller Vanskeligheter av noen art - Cap er son skal være - men i mogenn midtt på dagen er det arbeisdag og da kommer problemet igjen - dette syntes jeg er merkelige.

#4 Fikk ikke jeg til ved høgrekøikk - men det kan skylles Lese vansker fra meg selv og små skrift jeg ikke kklarte og øke i størrelse beklager dette. Arme.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juli 2022 - 18:12 #5
Nu bruger jeg Libre Office Writer.
For at markere en tekst kan jeg bruge ctrl+c for at kopiere og ctrl+v for at sætte ind.
Det virker fint i Gmail som jeg også bruger.
Jeg har aldrig brugt Insert funktionen som jeg kan se at Word skulle virke med. Men måske er problemet at det ikke virker med Gmail??
Jeg har ikke flere bud på dit problem desværre.
https://ibb.co/9HmvcF4
I linket her https://support.microsoft.com/da-dk/office/overskriv-tekst-i-word-til-windows-62c15c48-0936-4902-affe-4cadd71b7038 står der at insert funktionen kan bruges til at skrive i Windows fra Word. Om det så er kompatibelt i en browser i Gmail er uvist for mig desværre. Jeg har altid brugt kopier og sæt ind og det har aldrig fejlet. Tror du bliver nødt til at prøve dette når det andet fejler.
Avatar billede 450025 Ekspert
20. juli 2022 - 07:57 #6
Du bruker Lbere og det virker med  Ctrl +C    og det samme med lim inn  Ctrl+V jeg må  bruke    Ctrl  A for det samme - Kopi og lim inn.
Insert  har du ikke kjenskap til ikke jeg heller.  Kan Gmail ha problem ja jeg tror det ingen vet noe angående det.
I jobbet ingen fridag da var daten ok i dag er det full verdag i dag sliter jeg- hadde en tekst på flere linjer trykket en bokstav  -G- da var alt borte - jeg går til utskrift er der noe der Nei bare modtaker adressen dtod igjen?
Må jeg gi opp har ikke lyst til det - Reiste til et verksted din komputer er i orden sa han det er Tastaturet ditt? Mente han der er feilen.    Og sa kan du hjelpe hjemme nei vi dra ikke ut du får klare det selv?
Jeg spør er Tastatur og Data realitert så dem jobber samme om det er trådløst fik ikke noe fornuftig svar jeg spurte her ikke noe svar på dette her heller.
Hvis feilen er bare i Tastaturet så får jeg nytt om noen dage og jeg spør nå
Har jeg et Håp eller må jeg bare leve med det. Takk om noen har et svar på dette.
Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2022 - 12:50 #7
At sige at dit tastatur er defekt vil være gætteri fra min side. Der er to faktorer om tastatur virker rigtigt. Det ene er en fysisk fejl og det andet er driver og software relateret. Og det kan jeg ikke gennemskue.
Avatar billede 450025 Ekspert
20. juli 2022 - 13:35 #8
Skal vi gi ossnå er klokken 18.30 altså arbeisdagen er over for folk og nå har jeg ikke problem med Insert kan skrive så masse jeg ikke stopper denne computer virker som den skal - Driver vet ikke men når det nye Tastatur kommer får jeg se om der Hjelper også det er Logiteck og det burte da være i orde skulle man tro.
Jeg skriver nå her direkte kunne det i går også da folk hadde fri og da var ikke støm problem - men dagen før igjen kunne jeg ikke skrive her på dagen..
Jeg tror det er strømproblem der er årsak på nettet som er for dårlig.
Noe merkelig er det da. Jeg får sse senere da - Hei så lenge Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
20. juli 2022 - 15:26 #9
Nå må ikke du bli arg på meg fordi jeg skriver og spør. Og det tror jeg ikke du er men dette her kunstigt syntes jeg -  computeren er som ny funker som bare pokker og nå har jeg skrevet 3 mailer 2 lidt lange ikke problem i hele tatt gått ut og inn i Gmail tatt en samtaog nå 1 Tefon og kan fortsett jeg sier bare undskyld Takk for du er Tålmodig med meg ha en fin kveld. Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2022 - 17:03 #10
Du må også have en god aften Arne.😀
Avatar billede 450025 Ekspert
14. august 2022 - 04:23 #11
Alt tar tid 220661 jeg har overlatt alt til Databutpkken her sa  computer og Tastatur ca 4 til 5 år alså eldre Tastatur  Nye drivere og svaret er alt fungere som det skal.

Hjemme oppsatt nei fortsatt problem med Insert jeg gir opp    nå bruker jeg en dig
nødløsning og det virker – men det er ikke normalt?

1 plast bit på 1 x 1 cm setter den i klemme bak insert knappen 1 dråpe lim og trykker innsertknappen helt i Bund og det virker fint på Gmail .    Word har ikke hatt problem med Innsert og capslog er helt normalt Takk 220661 .

Jeg lukker denne tråden nå  for den er ikke løst ?
(dette er bare min løsning)    virker men anbefaler den ikke for andre dette er helt unormalt dette. Så dette er på eget ansvar.
.
Beklager Logitec jeg kommer igjen fordi jeg har bestilt et nytt Tastatur med  Logitec tydeligere hnapper for jeg er Synshemmet da vil jeg fotelle om dette hjalp det koster 2 blank + frakt.
Jeg vil nå takke for den hjelpen jeg har fått og vil da si ha en fin Helg
hilsen fra Arne i Thailand
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2022 - 07:32 #12
I lige måde Arne 😊
Avatar billede 450025 Ekspert
24. august 2022 - 10:57 #13
Jeg skrev at jeg kommer igjen men det blir kort fordi jeg sliter med og se og det kan jeg ikkr gjøre noe med.  Jeg gjør så godt jeg kam og noen feil blir der der nok i det jeg skriver her.
Jeg kjøpte et nytt Tastatur men der er ingen  endring i mitt åroblem bortsett fra måten jeg har beskrevet det på i min post - det er en kunstig løsning og trykke Insert knappen helt i Bund og stenge med en Plastbit ogen Limdrppe. Det virker i allefall  jeg har brukt den løsningen i flere dage nå.
Wordhar ikke vert Problem  hele tatt kun Gmail Google Chrome men ogsåden virker nå  men fjerner jeg denne Plastbiten der er trykt helt i Bunn så er Problemet der igjen..
Jeg tror ikke der er noen løsning  på dette- derfor velger nå og lukke denne Tråden Takk for svar jeg har fått og ha en fin dag Hilsen fra Arne i Thailand.
Avatar billede 450025 Ekspert
29. august 2022 - 00:19 #14
Det er merkelig jeg vet denne post er lukket jeg har jo forsøkt og løse dette selv på en merlkelig måte tror det nesten ikke selv at dette er løsningen det jeg kom frem til.

Den bygge virsom heten er 2 store Bygg der har holdt på nå i nesten 3 år nå er det ferdig og det var basert på utleige for Turister - men hvor er dem  jeg ser ingen  - Handverkere heller der - hadde jeg vert Turist og skulle ha Ferie der hadde 1 døgn vert nokk  men nok om dette .
Mim compoter er helt som den skal vere ingen problem med caplog og ingen problemer med Insert heller og jeg har ingen forklaring på dette heller annet en at det må vere tilgaang på strøm på Netttverket som har vert Problemet i lang lang tid og redningen er den lille Plastlapp nå har jeg fjernet denne og oppgaven er løst tro det eller ei alt virker som det skal og da sier jeg Takk for meg i denne tråden Ha en fin dag Arne. fra Thailand.