Avatar billede Uvanga Ekspert
18. juli 2022 - 10:27 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Find Windows Key med CMD

Jeg har flere gange anvendt kommandoen:
wmic path SoftwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey
Nu er jeg så stødt på en PC med Windows 11, hvor kommandoen ikke viser noget! Hvad kan det skyldes?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2022 - 11:57 #1
tjek, om det så er en pc, der er født med win11, og at dem med nøgle er dem, der er opgraderet fra ældre win
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2022 - 16:05 #2
Belarc Advisor kan måske vise key?

https://www.belarc.com/products/belarc-advisor
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. juli 2022 - 18:09 #3
ad #1 Det er en PC opgraderet til Windows 11, derefter igen tilbage til Windows 10. Samme resultat, viser intet. Jeg har også opgraderet en anden PC til Windows 11, og der fungere kommandoen fint.
ad #2 Viser ganske vist Product Key, men det er en anden Product Key end når jeg bruger kommandoerne:
wmic path SoftwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey
Eller:
(Get-WmiObject -query ‘select * from SoftwareLicensingService’).OA3xOriginalProductKey
Og jeg har på et tidspunkt fået oplyst, at ved geninstallering er det den Product Key der fremkommer med kommandoerne, man skal anvende.
Er der nogen der har erfaring med  geninstallering med den ene eller anden Product Key?
NOTE: Jeg oplever ikke at man generelt skal bruge Product Key ved geninstallering, men alligevel rart at høre evt. erfaringer med det.
Avatar billede INK Ekspert
18. juli 2022 - 18:13 #4
Min erfaring er, at der aldrig skal bruges productkey. Hvis maskinen én gang har haft gyldig licens til Win 7, 8 eller 10, så aktiveres Win 10 og 11 med en digital licens over nettet.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2022 - 18:50 #5
Enig i #4
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2022 - 18:51 #6
Prøvede kommando på min Win 10. Fik ikke noget frem heller.
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. juli 2022 - 20:01 #7
Nu fandt jeg lige et program der viser samme Product Key som de i #3 nævnte kommandoer. Det hedder: Oemkey, og er lynhurtigt.
Man skal, som også nævnt af flere, sjældent/aldrig bruge ProductKey, men skal det bruges, er det meget rart at have nogen værktøjer på hånden✌
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. juli 2022 - 21:46 #8
Tak for alle indlæg. Det kan konstateres, at kun i undtagelses tilfælde skal man bruge Key, så i de fleste tilfælde går installation smertefri.
Skal man bruge key, har jeg god erfaring med:  Lazesoft  Windows Key Finder
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2022 - 21:53 #9
Velbekomme.