Avatar billede 1Dorte Guru
18. juli 2022 - 21:01 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Mini projektor til camping

Jeg kunne godt tænke mig en mini projektor til camping. Vi sidder inden for.
Vi er vant til at se film på pc’er (17 tommer), og det er ok.

Jeg vil gerne kunne se film fra fx netfix, så projektoren skal kunne tilkobles til en telefon.

Helst under 1 meter mellem lærred og projektor.

Gerne lille, letvægt.

Gerne oplades via powerbank. Hvis USB-stikket enten skal bruges til en telefon eller powerbank, ville det optimale ville være et batteri, som kunne klare at vise en film. Hvis det er helt umuligt, skal den helst have et lille strømforbrug.

Lyd er selvfølgelig heller ikke lige meget, men jeg er ikke kræsen.

Hvad skal jeg kigge efter?

Og er det overhovedet muligt at finde til maks. 1.500-2.000, meget gerne under 1.000 kr.?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2022 - 21:30 #1
en gammel skærm med lyd, og så en chromecast (den lille version (dog ikke den til kun lyd))
Avatar billede 1Dorte Guru
18. juli 2022 - 21:58 #2
Den chromecast, jeg har, er en 3. generation.
Desværre har jeg ikke umiddelbart en skærm med lyd. Men det giver mig en anden ide...

Kan jeg caste fra min android telefon (fx netflix) til min windows-10 pc'er.
Jeg ved ikke, om Trin 1, linie 2 netop skriver, at det ikke kan lade sig gøre.

Det hdmi-hunstik, jeg har på min pc'er, er vel kun output? Eller?
Avatar billede 1Dorte Guru
18. juli 2022 - 21:59 #3
Avatar billede Erik K Ekspert
18. juli 2022 - 23:04 #4
Når du vil anvende Chromecast, kræver det, at der er et WiFi som du kan koble både telefon og CC på. Begge enheder skal være på samme WiFi.
Lidt afhængig af hvilken PC og hvilken telefon du har, vil du i de fleste tilfælde kunne koble de to enheder via Bluetooth og vise vidoer fra din tlf på PC.
Avatar billede INK Ekspert
19. juli 2022 - 09:09 #5
Hvis det er Netflix du vil se på din pc, skal du bare bruge eksempelvis Google Chrome browseren og logge ind på Netflix. Du bruger din telefon som hotspot (wifi) for din pc, så den har forbindelse til nettet.
Avatar billede 1Dorte Guru
19. juli 2022 - 16:59 #6
Tak for jeres svar. Jeg dropper micro projektoren og bruger fortsat pc.