Avatar billede eksmojo Forsker
27. juli 2022 - 20:09 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Program - tale dansk oversæt til tale andet sprog - andet sprog tale -oversæt til dansk

Jeg har hørt der er et program der oversætter f.eks dansk tale til thailandsk
og hvor thailandsk til dansk
Skulle indeholde ca 100 sprog
Er der nogen der kan anbefale et sådan program
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. juli 2022 - 20:59 #1
Det er vist flere... Bl.a. translate.google.com (Google oversæt app)
Avatar billede eksmojo Forsker
27. juli 2022 - 21:55 #2
@ole_madsen

Tak - det kender jeg godt - men der skal du skrive
og så kan du hører f.eks Dansk tale og f.eks Thailansk
mikrofon symbolet er gråt - og når jeg trykker på det
vises - Din browser understøtter ikke indtaling

Jeg ved der findes et program - har hørt det på et Hotel
F.eks
Jeg kommer til skranken og på dansk - siger jeg vil gerne have et dobbelt værelse med alt incl. - programmet oversætter så til kinesisk - vedkommende bag skranken siger på kinesisk - ja De kan få suiten - som oversættes til dansk
Avatar billede Erik K Ekspert
27. juli 2022 - 22:09 #3
Google translate kan også anvendes med tale på en telefon eller tablet.
Når man åbner appen på telefonen kan man vælge sprog og derefter i bunden til venstre vælge "samtale"
Avatar billede Erik K Ekspert
27. juli 2022 - 22:16 #4
Så lige at du nævner browser.
Du skal ikke åbne translate i en browser, men installere appen på telefonen fra Google Play.
Så kører det med taleoversættelse og der er mange sprog at vælge imellem.
Avatar billede eksmojo Forsker
27. juli 2022 - 22:34 #5
Tak for hjælpen - Erik K
Er installeret og virker tilsyneladende
skal nu afprøves i praksis
Avatar billede Erik K Ekspert
27. juli 2022 - 22:39 #6
Det virker ganske godt. Nogen sprog bedre end andre.
Sommetider skal man dog lige omformulere en sætning for at den anden får en meningsfuld oversættelse