Avatar billede Slettet bruger
02. august 2022 - 15:05 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Blue-Ray afspiller.

Jeg har købt "Badehotellet" i Blue-Ray udgaven.
Jeg har ikke fjernsyn, så jeg skal have købt en Blue-Ray afspiller, der kan sættes til min computer, som kører Windows 11.
Jeg er helt uvidende om det emne, så jeg har brugt for råd, om det hele.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. august 2022 - 16:14 #1
Du kan købe et Blu-Ray drev og installere dette i computer hvis der er tale om en stationær. Eller findes der eksterne drev der tilsluttes en af computerens USB indgange.

Linket herunder viser et udvalg:

https://www.proshop.dk/Optiske-Drev-DVD-BR-Floppy?f~optical-drives_drevtype=bluray-bdrw-braender~bluray-rom-laeser&o=1028&pre=0&f~optical-drives_tilslutning=sata~usb~usb-2-0~usb-3-0~usb-3-1~usb-3-1-gen-1

PS. det krævet at der er et program installeret, for at kunne afspille indholdet på Blu-Ray disken. Linket herunder fører til et sådant program der er gratis.

https://www.leawo.net/?gclid=CjwKCAjwlqOXBhBqEiwA-hhitEMNzOUswD9FLmUSVTdJ8zW_a0UiBs-6D7GUXCL1bMV6bpacdyhFHRoCXpwQAvD_BwE

Hvis du hellere vil have en "rigtig" Blu-Ray afspiler er der nok at vælge imellem - se linket:

https://www.leawo.net/?gclid=CjwKCAjwlqOXBhBqEiwA-hhitEMNzOUswD9FLmUSVTdJ8zW_a0UiBs-6D7GUXCL1bMV6bpacdyhFHRoCXpwQAvD_BwE

Til tilslutningen mellem afspilleren og pc-skærmen eller tv anvendes HDMI kabel.
Avatar billede INK Ekspert
02. august 2022 - 16:25 #2
#1 Jeg mener ikke du kan tilslutte en afspiller til HDMI stikket, og så få vist billedet på pc-en. Principielt er HDMI tovejs, men de fleste pc'er har ikke den nødvendige hardware. Det er kun udgang.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. august 2022 - 16:37 #3
Hej ink - det har du ret i. Jeg tænkte på at man bare sætter den til skærmen. Det var en "fejl 40" fra min side.
Jeg har aldrig selv prøvet er koble min HDD/DVD/BD optager til min pc, men kører den altid over en af tv´ets HDMI indgange.
Jeg har en BD-brænder i min stationære, og der virker det perfekt, vha. gratis programmet der kan afspille BD.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2022 - 17:05 #4
Tak for jeres indlæg.
Så vidt jeg forstår kan denne tingenst vise mine Blue-Ray skiver.
https://www.proshop.dk/Optiske-Drev-DVD-BR-Floppy/Hitachi-LG-BU40N-Slimline-Super-Multi-UHD-BD-Writer-Bluray-BDRW-Braender-SATA-Sort/2722307

Det er en stationær, så jeg må vel kunne finde ud af installationen. Den skal vel i et USB stik, eller bundstik til SSD?
Avatar billede Lille Hjælper Seniormester
02. august 2022 - 17:32 #5
Afspilleren hos ProShop er til indbygning. Men om den passer til din PC, kommmer bl.a. på dimensionerne. Den er kun 9,5 mm høj.
I specifikationerne står:
Kompatibel bås: 5.25" Ultra Slim - frontadgang
Tilslutningen er oplyst til:
1 x SATA 1.5Gb/s - 7 pin Serial ATA

Der findes andre modeller, der passer til en "normal" højde bås på 4,1-4,2 cm (kaldes ½H)
Eksempler:
https://www.proshop.dk/Optiske-Drev-DVD-BR-Floppy/ASUS-BC-12D2HT-Bulk-Bluray-ROM-Laeser-SATA-Sort/2423647
https://www.proshop.dk/Optiske-Drev-DVD-BR-Floppy/ASUS-BW-16D1HT-Retail-Bluray-BDRW-Braender-SATA-Sort/2420944
Avatar billede INK Ekspert
02. august 2022 - 17:37 #6
#4 den model du henviser til er så vidt jeg kan se tilpasset en bærbar pc. Den kan også skrive til blueray skiver. Det har du formentlig ikke behov for?
Jeg ville foreslå en model til indbygning i stationær pc. Det kunne være denne

https://www.proshop.dk/Optiske-Drev-DVD-BR-Floppy/ASUS-BC-12D2HT-Bulk-Bluray-ROM-Laeser-SATA-Sort/2423647

Den kan indbygges i fronten på din stationære pc.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2022 - 18:14 #7
#5  godt set.
#6 Nej det har jeg ikke brug for.
Jeg prøver med Asus.
Tak til jer alle tre for råd og forslag.😁
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. august 2022 - 19:59 #8
#7 👍