Avatar billede lurup Ekspert
10. august 2022 - 09:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Zoom ind på ansigt ved 200 billeder

Hej

Findes der en nem måde at zoom ind på 200 pas foto så jeg kun har ansigt i kassen ? DVS jeg har taget billederne med for meget billede rundt om hovedet..

TAK
Avatar billede milter Ekspert
10. august 2022 - 16:16 #1
Skal ansigterne printes bagefter, og hvor stort, eller...?

Hvor mange pixels er de for store billeder på hvert led?

Hvilke billedbehandlingsprogrammer har du?
Avatar billede lurup Ekspert
10. august 2022 - 21:48 #2
Jeg tænkte noget gratis program. de skal være i pasfoto str og skal kun bruges digital.
Pt er billederne ca 3 gange større
Avatar billede milter Ekspert
11. august 2022 - 19:18 #3
Det lyder umiddelbart som et forholdsvist let projekt, men det er det nok ikke, hvis du ikke har arbejdet med billedredigering før. Det afhænger af mange ting, og du slipper nok ikke for at behandle billederne ét ad gangen. Vi er nødt til at vide noget om, hvordan billederne er optaget, dvs, er de optaget på nøjagtigt samme måde som f.eks. til et pasfoto. Fylder ansigterne det samme på hvert billede?  Hvis det er tilfældet, bliver arbejdet lidt lettere.

Allerførst, du skriver om størrelse som ”pasfoto”. Et pasfoto er et print, og derfor kan du ikke nødvendigvis bruge  den beskrivelse til et ”digitalt foto”.

Dernæst, vi skal vide, hvordan bilederne skal bruges ”digitalt”.  I hvilket slags dokument skal de indsættes? Skal de indsættes i et Word-dokument, en hjemmeside, hvor der i forvejen er en pladsholder til billedet, eller…?

Så du bliver nødt til at fortælle os lidt mere om originalbillederne, og hvordan og hvor de skal bruges.

Der er muligvis en forholdsvis let løsning, men det afhænger helt af dine svar til forrige afsnit.

Det at beskære billeder fra én størrelse til at anden kaldes på dansk ”beskæring af billeder”, på engelsk ”cropping”. Prøv at lede på nettet med de søgeord
Avatar billede lurup Ekspert
11. august 2022 - 23:40 #4
Tak for svar...jeg tog dem en af gangen med Photopad