10. august 2022 - 12:52 Der er 3 kommentarer

Indesign arbejder langsomt

Hej,

Jeg arbejder til dagligt i Indesign. Jeg oplever på det seneste at programmet arbejder meget langsomt. Jeg har nogle hjemmearbejdsdage hvor jeg arbejder med en VPN adgang til mine drev, hvor har alle dokumenter liggende. Det er især når jeg arbejder hjemme at programmet opfører sig meget langsomt.
Jeg har gogglet mig frem til at jeg kan afhælpe problemet ved at gennem lokalt på skrivebordet og det problemet er også mindre når jeg gør det.
Det er bare at jeg har arbejdet på denne måde længe og det har ikke været et problem tidligere. Jeg har fået geninstalleret min adobe pakke for ca en måned siden og derfra er alle programmet opdateret ti nye versioner. Jeg mistænker at Indesign version 22  er problemmet.
Er der andre der oplever det samme og har nogen en løsning at afhjælpe det?

På forhånd tak

Louise G
10. august 2022 - 14:52 #1
hej,

Ved ikke om dette er noget:

Har du prøvet at se på mængden af data i din Windows-regsiter fil ?

(Alt for mange register-registreringer sløver maskinen som ber helhest,  og da kan det virke som om ALLE programmer kører _____ (læs: meget) langsomt.  "Fejlen" er her, at WINDOWS skal checke en masse i Window registrerings registeret og jo flere registreringer jo længere tid tager det før Windows gør noget "nyttigt! ", som f. eks køre sine tilsluttede programmer.

H V I S  det er dette, vil jeg anbefale CCCleaner eller et ander WIndows register oprydnings program.

AKn selvfølgeligt osse være noget andet, men tag een ting ad gangen  (TOP-down løsnigen !!! )..

KR
12. august 2022 - 08:16 #2
Hej KR

Tak for dit svar og forslag. Det kunne godt være fejlen, det vil jeg lige tjekke op på.
12. august 2022 - 14:23 #3
Hej,

Vi mennesker (ikke nødvendigvis GURU'er (indiske ??) ) har en ubeskrivelig evne til at tage fejl, men heldigvis har visse af disse mennsker også en evne til at erkende dette og rette op i tingene. I går blev jeg en del klogere (heldigvis) og jeg må erkende at mit indlæg nr.#1  IKKE har noget på sig.    Jeg har simpelt hen kommet med en påstand (ide), som i praksis ikke har noget på sig.  Jo hvis dit register har et par millioner forkerte registreringer, kan det hjælpe at rydde op. Men i praksis vil et par tusind fejl-registreringer ikke have nogen praktisk betydning. (hvis vi skal være nøjagige i overdreven grad vil et register med ca. 1000 fejlregistreringer sløve maskinen i ca. 0,005 sekunder - !!).  Undersøgte dette i mere detaljeret grad i går (efter et indlæg) og blev klogere....  Og jeg vil tro, at INDESIGN har et brugerforum på en eller anden web-side (søg på indesign på webben) og evt. spør der .