Avatar billede nemlig Professor
14. august 2022 - 17:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fsockopen() - timeout

Hejsa.
Jeg har et lille php-script, som udlæser værdi fra en måler-dims hver time. Det har kørt upåklageligt i flere år, men pludselig er der ikke hul igennem til måler-dimsen.

Jeg henter værdien med
$fp = fsockopen($sIPadr, $iPort, $errno, $errstr, 10);
.
På det lokale netværk, er der hul igennem, men ikke fra webhotellet, hvorfra php-scriptet afvikles.

Hvis der heller ikke er hul igennem ved at indtaste ip og portnr. direkte som URL i browseren (https://87.62.91.168:8023), kan jeg så konkludere, at det er et netværksproblem på det lokale sted?
Der dog hul igennem til andre portnumre, og der ikke ændret i portforwarding.
Browseren svarer: "Der kunne ikke oprettes forbindelse til dette websted".
PS: Ovenstående IP er ikke det korrekte, da jeg ikke vil vise det på et offentligt site.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2022 - 02:30 #1
Hvis vi kigger paa flows:

PHP script paa web hotel--->web hotel firewall--->internet--->din firewall--->dims

PC browser paa LAN--->dims

mobile browser ude i byen--->telco net---->telco firewall--->internet--->din firewall--->dims

saa vil jeg sige at:
- PC browser test viser ingenting
- mobil browser test viser noget : forbinder ikke => tripple check din firewall og spoerg din ISP om de har yderlige en firewall foran din firewall, forbinder => spoerg web hotel om deres firewall blokerer udgaaende traffik paa alle eller nogle porte
Avatar billede nemlig Professor
15. august 2022 - 10:18 #2
Tak for input Arne.
Webhotellet (Wannafind) kan heller ikke få kontakt med portnummeret og peger på, at det er på det lokale netværk (router), fejlen skal findes.
Avatar billede nemlig Professor
15. august 2022 - 21:44 #3
Så kører det igen. Løsningen var at fjerne portforwarding i routeren og derefter oprette den igen.