Avatar billede DanishBear Seniormester
16. august 2022 - 04:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows 11 "mister" scanner efter genstart...

Jeg vil købt en ny AIO printer Epson ET-2756, men har et stort problem under Windows 11 :-(

Har ringet til Epson ang. dette problem under windows 11, de kunne IKKE hjælpe mig :-(

Har både Windows 10 og Windows 11 på sammen PC (Dualboot), men har også  kun haft Windows 11, kan installere driver og software til printer og scanner i begge styresystemer (USB) kører 100% i Windows 10 uden problemer, men under Windows 11 kan den ikke finde scanner efter næste opstart :-(
Har sågar prøvet en clean windows 11 med samme fejl :-( (kun USB)
men det virker fint under trådløs men vil helst bruge USB (hurtiger)

Alt fungerer fint - lige indtil jeg genstarter maskinen. Efter genstart er scanneren "forsvundet" og jeg må installere det igen for at kunne scanne (med forskellige resultater (virker / virker ikke).

Er der nogen der et. kan hjælpe, det irriterer mig at scanner IKKE virker under windows 11 (derfor dualboot)

Hvordan løser jeg det problem ?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2022 - 07:33 #1
Prøv at gå i strømstyringen og ind under hvad tænd og sluk knapper skal gøre og så i de avancerede indstillinger. Prøv her at deaktivere hurtigstart og se om det hjælper.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. august 2022 - 11:57 #2
se evt også i kontrolpanel / strømstyring
vælg 'skift avancerede ...' og i det nye vindue ned til usb-indstillinger, og deaktiver selektiv usb-afbrydelse (både strøm og batteri)
Så er der altid strøm på usb, og windows kan måske så nå at snakke med printer og dermed få indlæst driver.
Avatar billede DanishBear Seniormester
17. august 2022 - 00:07 #3
Har haft lidt travlt, men siger tak til jer begge. :-)
Selv med en clean Windows 11 gør den det :-(
Kører upåklagligt under Windows 10, så jeg bliver på 10eren så længe og vil engang imellem checke 11eren (hurra for daulboot)

Mvh, DanishBear