Avatar billede Henrik Hansen Forsker
24. august 2022 - 11:14 Der er 1 løsning

Headset til AppleTV

Er der nogle af jer "Eksperter", som har erfaring med trådløse headsets til AppleTV?

Jeg havde kik på et par SteepSeries Arctis 9, da jeg allerede har et par Arctis 7, som jeg godt kan lide og bruger til min PC. 9'eren har Bluetooth og burde derfor gerne kunne connecte til et AppleTV ... burde!
Lige nu er min løsning en HDMI-splitter, hvor lyd-dungle er sat til via Jack = 2 ekstra enheder, som skal have strøm + kun stereolyd.

Jeg har et AppleTV 4K (gen1), men er ikke sikker på om de to passer sammen. Ét sted læste jeg, at Arcis 9 havde en "latency" på 290ms, hvilket gør film-kikkeri umuligt. Et andet sted læste jeg at den medfølgende "Tabsfri" USB-donglen skulle være aktiv (have strøm på) for at Bluetooth virkede.
Det er sådan noget, der får mig til at kikke efter alternativer.

Så har I erfaring med nogle gode headsets, som virker sammen med AppleTV?
Avatar billede Erik K Ekspert
24. august 2022 - 13:30 #1
Bluetooth forbindelse egner sig dårligt til det brug.
Understøttes A2DP kan man justere på synkronisering mellem billede og lyd, men det vil næppe være muligt helt at undgå problemer med synkron afspilning. Latency er et generelt problem mht visning af film og afspilning af lyd, når man anvender en bluetooth forbindelse til lyd.