Avatar billede Peter Forsker
25. august 2022 - 19:17 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

"Vis hilsen" i Edge

Hej eksperter :wink:
Jeg læser på eksperten at man kan koble sine programmer sammen med Edge (sådant forstår jeg det), og de skriver at man skal finde menuen: Citat: Sidebjælken aktiveres inde i Edge-forsidens indstillingsmenu under menu-punktet ’Vis hilsen’.
Er her nogle af jer der kan finde “vis hilsen” i Edge ?
https://www.computerworld.dk/art/261975/microsofts-nye-browser-kan-nu-aabne-dine-vigtigste-programmer-med-blot-et-klik
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2022 - 20:02 #1
Godt man da kan lade være med at aktivere den 😉
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2022 - 20:03 #2
Jeg er ikke på pc lige nu så kan ikke kigge efter
Avatar billede Erik K Ekspert
26. august 2022 - 00:13 #3
Du åbner indstillinger og vælger der udseende.
Der kan du vælge at få vist forskellige "knapper" i værktøjslinjen.... som f.eks. Office. Er Office installeret vil du ved at klikke på ikonet i værktøjslinjen få mulighed for at åbne word, excel osv.
Avatar billede Erik K Ekspert
26. august 2022 - 00:32 #4
Sidebjælken de skriver om hedder Edge-linje, og den kan du åbne permanent, så den vises hver gang.
Dette gøres også i indstillinger og derefter vælges Microsoft Edge-linje og så skal skyderen skubbes til højre.
Du kan også åbne linjen ved at klikke på de tre lodrette prikker og derefter gå ned på Vælg flere værktøjer og så klik på Edge-linje,

Jeg har dog svært bed at se fidusen i alt dette.......
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2022 - 06:45 #5
Formålet er måske at promovere Edge så folk vælger denne som deres foretrukne browser fordi når du har åbnet den har du en hurtigere adgang til deres egne programmer direkte.  Personligt vil jeg hellere have en så simpelt udseende browser som muligt, og have adgange til mine foretrukne  programmer på proces linjen i stedet. Det andet bliver for mig for rodet. Det samme gælder de widgets som Microsoft har pakket os på. Dem bruger jeg heller ikke.
Avatar billede Erik K Ekspert
26. august 2022 - 10:19 #6
#5 vi er helt enige.
Avatar billede Peter Forsker
26. august 2022 - 15:44 #7
1000  tak skal i have
Dog var det ikke lige det jeg havde håbet på, i forhold til hvad de skriver.
Jeg havde håbet på at det var en menu hvor jeg selv kunne bestemme hvad der skulle åbnes, og ikke kun Office
Citat: samt dedikeret adgang til , apps, jeg har slettet alt der der ikke har noget med office
Avatar billede Erik K Ekspert
26. august 2022 - 16:16 #8
Jeg forstår godt at du er skuffet.
Det lød godt i beskrivelsen, men det er bare noget ubrugeligt skrammel, der gør browseren mere rodet.
Jeg bruger iøvrigt meget sjældent Edge.
Avatar billede Peter Forsker
26. august 2022 - 17:13 #9
Du har ret, bare noget ubrugeligt skammel
Jeg bruger selv Chrome mest, og kun Edge når der kommer nogle spændende nyheder "ved uret" åbner den jo med Edge, og det må man jo finde sig i