Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
30. august 2022 - 16:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dårligt bundkort?

Hej eksperter

Jeg samlede i 2020 min pc som har virket glimrende siden.
For et par dage siden besluttede jeg at købe ny M.2 SSD og nyt bundkort som kunne understøtte hastigheden (MSI Mag x570s Torpedo Max).
Jeg har herefter formateret mine harddiske, taget de gamle ud så kun den nye var tilbage at installere Windows på, og sat dem i igen efterfølgende.

Symptomerne:
Jeg kunne sætte PC'en op uden problemer, men så begyndte den at blive ustabil. Discord crashede konstant, "computeren løb ind i et problem, genstarter", nogle gange sukkede den bare uden videre og genstartede, Minecraft crashede, samt serveren jeg kørte, Apex crashede... Den kører ikke specielt stabilt nu kan vi godt sige.

Er det bundkortet den er galt med?

Tak på forhånd,
Martin
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2022 - 16:09 #1
Hvad sker der hvis de gamle du har formateret tages af igen?
Hvad med Windows. Er den aktiveret på nyt bundkort med licens?
Er Windows helt opdateret?
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
31. august 2022 - 16:08 #2
Jeg fandt løsningen kort efter jeg lavede tråden - efter jeg opdaterede BIOS spinder den som en mis :)
Tak for hjælpen ellers, det er dejligt i hjælper til når egne evner ikke rækker
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2022 - 16:21 #3
Godt du kom i mål :-)