Avatar billede raptus3670 Novice
31. august 2022 - 18:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er der nogen som kan hjælpe mig med en lille Bacth/script fil/kode til TV2 News, så ville jeg blive meget glad!

Lad mig forklare hvad der er som jeg søger!

Min kone tænder for vores TV i stuen hver morgen også selvom hun IKKE kan se Tv,et der fra hvor hun sidder og spiser sin morgenmad - hun kan kun høre lyden (TV2-news)

Vi har et abonnement på TV2 Play
Hun kører Windows 11
Hun bruger Firefox

Det ville derfor værer super hvis hun bare kunne trykke på en fil på sin bærbare PC og at den så kunne gå direkte en på TV2-NEWS - jeg er helt med på at jeg i så fald skal sætte login og password ind i dette scrip/bacth fil.

Så sparer vi strøm, da hun ikke behøver at tænde for vores tv, men kan se og eller bare hører lyden fra TV2 News på sin PC - smart ikke :-)

Som det virker nu, så skal hun gå ind på TV2 Play, logge ind og til sidst skal hun vælge at se TV2-news og det er for at springe disse trin over at jeg søger lidt hjælp.

Mangler du flere oplysninger, så bare spørg løs...
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2022 - 19:04 #1
Jeg er på yousee/telmore/tdc - og de har en app, så jeg kan se/høre alle mine tv-kanaler direkte på pc/tablet/telefon. (tv2-play er for dyrt)
Men se på https://play.tv2.dk/about/devices - du burde kunne hente det på alle dine enheder (uden brug af tv) - der er nok et maks-antal enheder pr husstand, men hvis der bare er en til fruen, så er det vel ok?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2022 - 19:06 #2
btw: på apple (de nyere) kan du sætte face-id til, og den logger på hvis du ikke er alt for morgengrim - ingen koder (efter første login) bare smil til kamera.
Avatar billede puren Ekspert
31. august 2022 - 20:06 #3
Gør det med en auto mus keyboard kliker program
Avatar billede raptus3670 Novice
01. september 2022 - 05:50 #4
Jeg har nu afprøvet jeres forslag og også uden held..

Auto mus keyborard virker helle ikke for mig..

Problemet er jo

1. at man skal logge ind på TV2 play
2. at man så derefter skal vælge at man vil se TV2-NEWS

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forklare hvad det er som jeg søger hjælp til??

Jeg tænker her på en bacth/script fil som gemmes på skrivebordet

når man trykker på denne fil, så skal den åbne i webbrowseren, gå til TV2-play siden, logge ind og derefter gå/åbne TV2-News
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. september 2022 - 08:35 #5
Jeg er ikke selv på windows mere, men i gamle dage ville jeg selv have løst sådan en opgave med Autohotkey. Tror også det er dette, puren mener. De kan grundlæggende emulere alt hvad du gør med keyboard og tastatur -- dvs. de kan også indtaste bruger og password:

https://en.wikipedia.org/wiki/AutoHotkey

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at lave selve scriptet længere, men som jeg husker det var der en "optager" engang, som man kunne sætte igang, og så lavede den selv et script ud af de handlinger, man lavede imens den optog...
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. september 2022 - 08:38 #6
AutoIt var forgængeren til Autohotkey:

https://en.wikipedia.org/wiki/AutoIt
Avatar billede raptus3670 Novice
01. september 2022 - 16:07 #7
Hej og tusinde tak for jeres svar.

Jeg lukker mit indlæg her!