Avatar billede Emma Seniormester
01. september 2022 - 05:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gem indkomne kontaktformular uden database.

Fortsat fra spørgsmålet: Opret formular og gem den i mailen,
Tak til Henrik Hansen for hans advarsel!
Jeg har lavet en kontaktformular i HTML og PHP.
Den fungerer udmærket. Mit problem er bare at siden den går ind på slettes når der kommer en ny.
Hvis der er en der kan fortælle mig, hvordan jeg kan gemme, henvendelserne på (altså den side der bliver overskrevet, så er opgaven løst.
Jeg tænkte først på, at lave den i mail, men det er der stor fare ved.
Jeg kunne så lave en database, men det vil jeg ikke af flere grunde
Min viden om databaser er meget ringe - ok jeg kunne lære det.
Jeg har ikke brug for at gemme mine henvendelser.
En anden mulighed er at skrive, at folk kan sende mig en mail med kontakt
oplysningerne på, men den er bare meget uprofessionel.
Avatar billede bvirk Guru
01. september 2022 - 08:46 #1
Du kan gemme i en flad file - database er bare den forkromede løsning.

Men hvordan vil du vide at nogen har udfyldt en kontakt formular?
Det er jo det mails automatiserer.
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. september 2022 - 09:00 #2
Du kan jo gemme det i en txt-fil eller en xml-fil:
https://www.w3schools.com/php/php_file_create.asp
https://www.php.net/manual/de/example.xmlwriter-simple.php

Jeg er ikke lige ovenpå, om der er tilsvarende sikkerhedsproblemer, som dem Henrik Hansen nævner i forrige tråd. I hvert fald tænker jeg rådet om captcha er godt, da du ellers risikerer at få en masse spam-indlæg.
Avatar billede Emma Seniormester
03. september 2022 - 02:31 #3
Yak for hjælpen denne her kan jeg godt bruge.