Avatar billede rasmus1970 Mester
04. september 2022 - 18:58 Der er 8 kommentarer

sende data

Kan man fra excel sende en værdi over i en styring der så giver 0-10V ud ?
og hvilken styring kan det ?
Avatar billede nfssister Forsker
04. september 2022 - 19:31 #1
Kig lidt her, det er godt nok fra datalogger til Excel - Men mon ikke der er lidt inspiration til at få dataerne den anden vej

https://www.youtube.com/watch?v=AgJegJ30Pj4
Avatar billede ebea Ekspert
05. september 2022 - 13:03 #2
Der er intet til hindring for, at bruge Excel til at transmitere data, både ind og ud.
Du skal for at det kan lade sig gøre, aktivere den Add-on (Com Add-on), som Excel bruger, til at kommunikere igennem en Com port.
Dette kan du gøre  under indstillinger, og Add-on.
Avatar billede rasmus1970 Mester
05. september 2022 - 18:50 #3
Hmm, jeg var vist ikke helt klar i spyttet. Det skal op i skyen, og herfra til styring
Avatar billede ebea Ekspert
05. september 2022 - 19:30 #4
#3 - Det blev det sådan set ikke mere klart af. Ellers må du definere mere klart, hvad det er du vil.
Du kan jo ikke sende/transmittere data fra Excel, til en Server, og så bagefter fra den Server, til en styring.
Avatar billede rasmus1970 Mester
07. september 2022 - 05:41 #5
Det jeg ønsker er excel til at lægge en værdi i skyen på et givet sted, som så kan blive hentet af en styring og omformet til 0-10 v signal- håber det giver mening
Avatar billede ebea Ekspert
07. september 2022 - 07:21 #6
#5 - Nej, det vil ikke kunne fungere. Som jeg skrev, skal dit dataflow foregå gennem den port som du definerer i Excel.
Det lyder mere, som det er en remote forbindelse du vil etablere til en styring.
Avatar billede nfssister Forsker
07. september 2022 - 07:39 #7
Et lille hurtigt google søg gav det her:
https://randomnerdtutorials.com/esp8266-wireless-weather-station-with-data-logging-to-excel/

Men prøv at søg Datalogning cloud to excel eller lign.
Jeg tænker, hvis du har Microsoft 365 med Power Apps - så kan du lave det der.
Avatar billede ebea Ekspert
07. september 2022 - 09:10 #8
#7 - Det er jo noget andet du henviser til, end det som der efterspørges.