Avatar billede mergelspir Seniormester
08. september 2022 - 15:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mit JSP-valg i Eclipse er forsvundet!

Jeg benytter Eclipse til at skrive mine Java kode, herunder mine JSP'er.
Jeg har masser af JSP-filer allerede, og nu vil jeg gerne tilføje en ny.
MEN, Men, men den mulighed er på mystisk vis forsvundet.

Normalt højre-klikker man på "WebContent".
Dette giver en pop-op menu, hvor man vælger "New".
Dette giver så igen en ny pop-op-menu, hvor man vælger "JSP".
Men min "JSP"-mulighed er forsvundet fra listen.

Det er helt sikkert mig, der på et eller andet tidspunkt har klikket på noget, jeg ikke skulle have klikket på, men jeg aner ikke hvad.
Hvordan får jeg min JSP-mulighed tilbage?!?
Jeg er ikke en Eclipse-haj, så jeg håber, at der er en iblandt jer, der kan hjælpe.

Jeg lister her, hvad jeg kan vælge imellem når jeg har valgt "New" som beskrevet ovenfor (og hvor JSP mangler), i håbet om, at det kan lede nogen på sporet:
Java Project
Project...
Package
Class
Interface
Enum
Record
Annotation
Source Folder
Java Working Set
Folder
File
Untitlet Text File
Task
JUnit Test Case
Example...
Other...
Avatar billede mergelspir Seniormester
08. september 2022 - 15:23 #1
Jeg har oploaded Eclipse-menu-listen som profilbillede.
Opløsningen er ikke den bedste, men det hjælper måske på forståelsen af, hvad jeg prøver at beskrive.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2022 - 16:21 #2
Prøv og vælg Other.

Altså File-New-Other.

Og søg så ned i listen indtil du finder Web og udvid denne.

Så bør JSP være der.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2022 - 16:25 #3
Hvis Web ikke er der, så prøv Help-Install new software-eclipse-Web,XM,JavaEE og se om der er mulighed for at installere Web der.
Avatar billede mergelspir Seniormester
08. september 2022 - 19:05 #4
Jeg har markeret dit forslag om Other->Web->Jsp som en løsning, selvom det er en nødløsning.
Men den virker!
Tak.

Når det er sagt, så synes jeg, at det er bekymrende, at Jsp er forsvundet fra WebContent->News->Jsp.
Jeg har ikke opdateret Eclipse.
Jeg kører på version 2021-12 (4.22.0)
Build id er 20211202-1639.
Så den er mindre end et år gammel.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2022 - 19:14 #5
Gad vide om det ændrer sig ved valg af perspektiv. Er du i Java, Java EE eller Web pespektiv?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2022 - 19:19 #6
Lidt googling siger at man kan customize den menu.

Window---Perspective---Customize Perspective---Menu visibility *tab*---File---New

(men det er altså per perspektiv, så vær sikker på at være i rette perspektiv inden du ændrer noget)
Avatar billede mergelspir Seniormester
08. september 2022 - 20:03 #7
God ide!
Jeg klikkede på perspektiv-ikonen i toolbar'en.
Derefter klikkede jeg på "Web", og minsanten om ikke jeg fik min gode gamle menu tilbage,
Tusinde tak.
Jeg kan virkelig ikke lide, når der sker uforklarlige ting.
Jeg har sikkert på et eller andet tidspunkt uforvarende klikket på det ikon og fået valgt noget tilfældigt. Der skal jo blot to klik til.
Der kan jo ske underlige ting, når man bærer rundt på sin PC, mens ens mus lever sit eget liv.

Jeg har forsøgsvis også prøvet at vælge "Java EE (default)" men den har også JSP i menuen,
Hvis jeg derimod vælger "Java", så får jeg præcis den menu, som ikke har "JSP File", så jeg vælger at tro på, at det er det, der er sket.

Så igen, tusinde tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2022 - 00:48 #8
Jeg kan godt lide Eclipse, men der er uhyggeligt mange features i Eclipse og nogen gange kan det være svært at finde ud af hvordan man gør noget.