Avatar billede Corolla1998 Novice
09. september 2022 - 20:10 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Køb af ny PC

Min stationære Lenovo IdeaCentre 450, født med Windows 8, er 9 år gammel og bør nok udskiftes.
Jeg kan ikke finde en ny Lenovo udstyret som jeg kan tænke mig, mange er fremstillet til gaming, det er jeg ikke interesseret i, andre har ikke HDMI port, andre har ikke Windows 11 osv.
Kan I anbefale nogen som bygger nye stationære PC efter kundens ønske? Og som giver samme garanti som hvis man køber en ny fabriksproduceret?
Avatar billede milter Ekspert
09. september 2022 - 20:46 #1
Prøv at kigge her:
https://www.mm-vision.dk/computer/vision-workstation-computere

Bortset fra det, så reklamerer de fleste PC-byggere med, at deres maskiner er gode til gaming. Glem det med "gaming", alle PC'er er bygget efter samme recept, dvs. jo dyrere og jo mere kraftfulde, de er, jo bedre er de som regel til alt andet.

Hvad skal din nye PC bruges til?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
09. september 2022 - 21:05 #2
Elgiganten og Power har jævnligt tilbud på stationære pc´er i den kraftige ende som ikke er gamer pc´er fx. lige nu en Lenovo i7 til 5699.
https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/computere/stationar-pc/lenovo-ideacentre-3-i7-1216512-stationar-computer/427170
Avatar billede tzinck Novice
18. september 2022 - 22:20 #3
Hvis jeg skal være ærlig, tror jeg generelt at fabrikslavede computere er både billugere og mere stabile end "håndlavede"...

Jeg ville kun gå efter en specialbygget hvis jeg er på jagt efter noget HELT specielt.

Men, hvis du har en lokal computerbutik, kan de helt sikkert skræddersy en til dig, og mange af den giver også en god efterservice.

Snak med dem om garantien, og sørg for at få 2 års fuld garanti på skrift. Ellers er det  efter loven, 2 års reklamationsret. Kommer du efter et år er der ingen "garanti"

Tjek butikken på trustpilot.dk først. Se ikke kun på stjerner, men læs nogle af de negative anmeldelser. Hvis der er nogle klager der går igen, er der nok noget om snakken... men sommetider klager folk også over de mærkeligste ting. Jeg vil op på mindst 90% med 4 eller 5 stjerner, hvis jeg skal købe en specialbygget PC i en computerbutik

Hvis du kan bruge en fabriksbygget, har ALDI sommetider computere med 3 års garanti. Jeg har ingen erfaring med de nyere. Men før i tiden var de fine.

Jeg vil bestemt undgå Elgiganten, da de har specialaftaler med PC leverandører om at de håndterer garantien selv. Det betyder at du ikke kan henvende dig til producenten hvis du har problemer!