Avatar billede goglov Seniormester
10. september 2022 - 04:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Nægter indtastning af adgangskode

Når jeg starter pc’en har jeg indstillet den til at åbne med adgangskode. Dette har virket i årevis.
Først åbner indgangsbilledet. Dog med den forskel fra før, at de sædvanlige oplysninger om billedet og noteringerne om jeg kan lide billedet mangler.
Idag kan jeg ikke indtaste min adgangskode. Feltet forbliver tomt uanset hvad jeg gør.
Lader jeg maskinen køre, vender den tilbage til det første indgangs billede uden oplysninger
Hvad kan jeg gøre for at få liv i den?.
Jeg bruger Windows 10
Avatar billede INK Ekspert
10. september 2022 - 07:36 #1
Bærbar eller stationær?
Tastatur trådløst eller med ledning til usb? Hvis trådløs er der så friske batterier?
Logger du på med lokal konto eller Microsoftkonto?
Netforbindelse trådløs eller kablet?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2022 - 07:41 #2
Hvis ikke du har et usb medie med Windows du kan bruge til at reparere med kunne du prøve at gå i fejlsikret tilstand fra login skærmen og se om den den vej kan fejlsøge og evt gendanne computeren til før den gik i udu.
https://support.microsoft.com/da-dk/windows/start-din-pc-i-fejlsikret-tilstand-i-windows-92c27cff-db89-8644-1ce4-b3e5e56fe234
Kan du komme i en kommandoprompt kan du forsøge at skrive rstrui.exe og starte systemgendannelse og gå nogle dage tilbage hvis den mulighed er tilrådighed.
Avatar billede puren Ekspert
10. september 2022 - 11:49 #3
Må erkende at jeg havde startede fejl søgningen på hardwaren som #1 ultra kort er inde på istedet for at bruge tid på fejlsøge en Windows der Måske er gået i ged
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2022 - 14:39 #4
Måske det også havde været en god ide at få at vide hvilken pc der er tale om? (model og nummer)
Er det en stationær kan man jo pille dele fra når man booter den op, så den ikke tilsluttede hardware kan gøre en indflydelse mere. Virker den så så er der udelukkelses metoden tilbage.
Er pc bærbar er det hele noget sværere.
Mit bud er dog stadig fejl i boot delen.
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. september 2022 - 15:25 #5
Har du prøvet om du kan bruge skærmtastatur ?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2022 - 15:29 #6
#5 clrl + windows taste + O åbner skærmtastaturet, men om det gør det ved login skærmen det har jeg ikke testet.
Min pc logger på uden kode.
Avatar billede goglov Seniormester
11. september 2022 - 03:41 #7
#5 clrl + windows taste + O åbner ikke skærmtastaturet.

Jeg kan ikke komme i fejlsikker tilstand. Alle de gode forslag Start din pc i fejlsikret tilstand i Windows  linket henviser til, virker ikke.

Jeg logger på, ikke med en konto, men med et password der kun gælder min maskine.

Pc’en er en stationær maskine samlet af forskellige dele på et Asus bundkort. Desværre er det ikke mig der har samlet den, så jeg kommer det ikke nærmere.

Del eller f2 virker heller ikke som indgangsbøn

Er der mere at gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2022 - 07:15 #8
#7 Heller ikke hvis du bruger vejledning for "sort skærm"?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2022 - 07:17 #9
Kan du komme i bios lige som den starter?
Avatar billede INK Ekspert
11. september 2022 - 07:46 #10
Har du prøvet med et andet tastatur, helst usb ledning. Se #1
Avatar billede INK Ekspert
11. september 2022 - 07:48 #11
Grunden til at intet virker kan jo skyldes, at tastaturet ikke sender signaler til pc 😀
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2022 - 08:11 #12
Prøv det ink beskriver først, før det jeg kom med her til sidst
Avatar billede hjolsen Ekspert
11. september 2022 - 10:47 #13
#7  Nederst i højre hjørne på log ind  skærmen er der et ikon (ligner  et 3/4 cirkel) hvor du kan vælge skærmtastatur !
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2022 - 10:54 #14
Avatar billede goglov Seniormester
11. september 2022 - 22:00 #15
Det viste sig at problemet skyldtes noget så banalt som tomme batterier i mit tastatur. Det blev afsløret af at slå skærmtastaturet til.
Jeg takker alle her.
Det viste sig rigtigt gavnligt at høre jeres mening.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2022 - 22:51 #16
#15 Jeg tog heldigvis fejl i det jeg sagde, men det gjorde ink ikke allerede i #1
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2022 - 22:52 #17
"Tastatur trådløst eller med ledning til usb? Hvis trådløs er der så friske batterier?" 😊