Avatar billede Onkel I Seniormester
14. september 2022 - 16:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad vil det her sige?

Det fordi når man opdaterer iphone så kommer der et vindue frem hvor den siger "hvis wifi slår fra vil du fortsætte på mobildata" eller noget i den retning og så står der at der bliver tillagt et gebyr. Jeg ved bare ikke om jeg forstår det helt korrekt. Når man nu har mobildata som man betaler for i forvejen vil man stadig betale gebyr, gebyr som jeg heller ikke ved hvor meget er. Forstår bare ikke hvorfor man gøre det når du allerede har internetdata på telefonen du betaler for, skal man så betale noget ekstra igen KUN fordi den måske lige kom til at hoppe fra wifi af en eller anden grund? Det giver ikke rigtig mening for mig...
Avatar billede INK Ekspert
14. september 2022 - 16:44 #1
Hvis du har startet download af eksempelvis iOS16, der jo er ret stor, så kunne det jo tænkes, at du forlod wifi området inden den var færdig. Hvis du har masser af data i dit abonnement, så kan du roligt acceptere evt fortsættelse på mobildata. Der findes imidlertid pakker med meget lidt data, og hvor man så kan risikere ekstra betaling ved større downloads. Apple har jo ikke kendskab til dit mobilabonnement, men som en service får du denne advarsel.
I dit tilfælde kan du roligt acceptere, du vil ikke blive opkrævet ekstra.
Avatar billede Onkel I Seniormester
14. september 2022 - 17:06 #2
Okay mange tak - lige hvad jeg søgte efter
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. september 2022 - 20:36 #3
#2 Husk at markere #1 som løsning!