Avatar billede boje Juniormester
15. september 2022 - 08:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Shrink af C5

Hejsa
Jeg ved ikke meget om C5 men er som dB-backboner blevet bed om at skaffe plads på C5.
ved gennemgang af SQL dB'en kan jeg se at inventrans og ledtrans fylder meget med gamle data. Kan I hjælpe med hvordan man sletter data som er ældre end fx 7 år? Total rydder C5 for data som er ældre en fx 7 år.
Dette burde give plads.
på forhånd TAK.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
15. september 2022 - 08:33 #1
Davs,

Hvilken version af C5 kører du på, 2008, 2010 eller 2012 ?
Avatar billede boje Juniormester
15. september 2022 - 09:00 #2
Vi benytter sidste nye version af C5 (selv om den er gammel).
* Microsoft Dynamic C5 Version 4.4.4.87 (Build #87)
* Microsoft SQL Server 2012
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
15. september 2022 - 09:19 #3
Davs,

Så bør du have et menu punkt under:

GENERELT / PERIODISK / OPRYDNING / SLET Tidligere år.
Du sletter et år ad gangen begyndende med det ældste.
Du skal angive ultimoperioden i regnskabsåret (ekst: UL/12:17)
Felterne :  Udligningposter =  'Kopieres'
                  Lagerprimokostpris = 'Een Pris'

Husk at tage en kopi af dine data først.

Ovenstående nedlægger posteringsmængden for det pågældende år.

Trim eventuel databasen efterfølgende i SQL miljøet for tomme poster med
videre.

God fornøjelse.
Peter