Avatar billede birdbrain Seniormester
16. september 2022 - 10:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søg og erstat/eller opret

Jeg arbejder lidt med en søg og erstat funktion i userform.
Min opgave er, når man skriver i tekstboks 1, viser ComboBox1 et vopslag fra en tabel i kol a og b.
Combobox1 får data (RowSource) fra et område ”Placering”
Indholdet i tabellen er journalnummer i kol a og placering i kol b
Hvis placeringen skal ændres, skal indholdet i ComboBox1 overføres til tabellen ud for det respektive journalnummer, men hvis der ikke fremkommer nogen ”placering” i vopslaget, skal det nye journalnummer samt valg i Combobox1 overføres som hel ny data i tabellen.
Ved ikke om dette giver mening
Avatar billede store-morten Ekspert
16. september 2022 - 10:49 #1
Har du kikket på om du kan bruge: Formular ?
Avatar billede birdbrain Seniormester
16. september 2022 - 14:30 #2
Har ikke tidligere arbejdet med formularer, så ved ikke om den kan oprettes til at udføre de ønskede funktioner
Avatar billede birdbrain Seniormester
27. september 2022 - 08:53 #3
Fandt lige nøjagtigt det jeg skulle bruge på youtube
https://www.youtube.com/watch?v=uWLpEDjS_00&t=71s