Avatar billede fase Professor
17. september 2022 - 09:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skifte mailadresse til xx@outlook.dk

Jeg har fået til opgave at oprette en mailadresse med navnet xxx@outlook.dk. Det viser sig at adressen findes, men adgangskoden kendes ikke. Der er opgivet et telefonnr. til gendannelse, men det nummer er et fastnetnr., som der ikke kan sendes en SMS med kode til.
Styresystemet er win11 i en engelsk udgave. Er der nogen, der har en løsning på opgaven. Mailadressen er sikkert også Microsoft koden til kontoen.
Avatar billede sd8220 Seniormester
17. september 2022 - 09:39 #1
Den person, du skal oprette kontoen til, har de (haft) det fastnetnummer?

Hvis det ikke er/var deres nummer, så er det jo en anden persons konto, og så skal I holde jer fra den.

HVIS det faktisk er personens konto, og de bare har glemt login, så er der vel andre måder end »send nulstillingslink til telefon« som muligheder? Og så må I benytte jer af dem.
Avatar billede fase Professor
17. september 2022 - 10:45 #2
#1 Det er vedkommendes fastnetnr. Det er bekræftet af ejeren af nummeret, så der er ingen tvivl om det.
Avatar billede sd8220 Seniormester
17. september 2022 - 11:04 #3
Så kan de forhåbentlig huske svaret på de andre muligheder, der gerne skulle være til rådighed.

Og kan de ikke, må de jo opgive den pågældende adresse og lave en ny, hvor irriterende det end er.
Avatar billede fase Professor
17. september 2022 - 13:52 #4
#3 Det er ikke muligt at svare på spørgsmålene angående sendte mails, fordi kontoen aldrig har været brugt, fordi der var en anden mailadresse, som blev brugt. xxx@outlook.dk er den konto, der blev oprettet ved installation af computeren.
Jeg opretter en anden mailadresse, så sagen kan blive afsluttet. Grunden til skift af mailadresse er at den nuværende udbyder nedlægger mailtjenesten.