Avatar billede Blaisedell Juniormester
20. september 2022 - 15:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Harddiskoptager mister gradvis plads

Jeg prøver at hjælpe min mor med en LG HR939N.
Den har en harddisk på ca. 300 GB. Men mindre og mindre heraf er tilgængelig. Hvis jeg lægger størrelsen af de optagne programmer sammen bliver det under 200 GB. Men maskinen påstår at være næsten fuld, og der kan da også kun optages en halv times tid som det er nu.
Der må så være noget, skjult for mig, der optager over 100 GB.
Kan jeg på nogen måde se hvad det er?
Og selvfølgelig vigtigere, frigøre pladsen?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2022 - 17:28 #1
Bruger din mor denne optager som tuner til sit tv fordi tuner i tv ikke kan vise kanaler?
Bruger din mor pausefunktionen på optageren?
Er der en del mærkelige optagelser i den liste du har kigget igennem?
Jeg har selv 2 optagere. En på usb på et tv og en boks. Begge tilsidesætter plads til at man kan pause optagelser. Jeg ved ikke hvad der sker hvis man ikke starter visning igen. Lægges filen i lageret eller hvad sker der??
Mener at på min kan man pause i 30 minutter.
Avatar billede Blaisedell Juniormester
20. september 2022 - 18:45 #2
Det må blive et nej til det hele.
Avatar billede INK Ekspert
20. september 2022 - 20:06 #3
Ifølge specifikationerne skulle model 939 have en harddisk på 1000 GB. Mens 933 har 300GB og 935 har 500GB. Er harddisken blevet skiftet? Det er trods alt en model fra 2013.
Ville foreslå en reformatering, så alt gammelt snavs fjernes.
Avatar billede INK Ekspert
20. september 2022 - 20:08 #4
Avatar billede Blaisedell Juniormester
20. september 2022 - 20:31 #5
Hmm. Jeg husker så nok forkert i forhold til model.
Harddisken er ikke skiftet.
Reformatering, hvordan gør jeg det? Bør det kunne gøres via enheden selv, eller skal den pilles ud?
Avatar billede INK Ekspert
20. september 2022 - 20:49 #6
Reformatering bør ske på selve enheden, kræver ikke, at noget pilles ud. I menuen kan du finde et punkt om nulstilling af lagring eller formatering.
Prøv at finde manualen til din model på nettet. Eksempelvis fandt jeg denne
https://www.pdfmanualer.dk/lg/hr929n/manual?p=38
Avatar billede Blaisedell Juniormester
21. september 2022 - 08:05 #7
OK. Tak for hjælpen. Jeg har en manual.
Jeg kan ikke direkte finde noget i manualen om nulstilling/formatering, men mon ikke der dukker noget op i en af menuerne.
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. september 2022 - 08:45 #8
Husk den model giver mulighed for at kopiere optagelser ud på eksternt medie. Hvis der er optagelser du vil gemme de kan så kopieres tilbage eller afspilles på PC mm.

Formaterer du harddisken mister du jo optagelserne på den.
Avatar billede Blaisedell Juniormester
21. september 2022 - 10:01 #9
Det er jeg klar over.
Nu skal jeg så have det sidste ud på USB inden jeg formaterer.