Avatar billede tonic Mester
25. september 2022 - 18:26 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Problem ved installering af ESET

Jeg skulle installere ESET Antivirus. Desværre kom jeg til at afbryde installationen. Det giver mig nu problemer.

Har forsøgt at fjerne den og begynde forfra. Den nåede til fjerner sikkerhedskopifiler, og ikke længere. Efter lang tid lukkede jeg vinduet.

Hvis jeg forsøger at installere på ny, får jeg at vide den seneste version allerede er installeret. Det er den IKKE. Det eneste der er tilbage efter "afinstalleringen" er ESET Management Agent.

Jeg kan altså hverken komme frem og tilbage. Hvad gør jeg?

Hvordan kan jeg eventuelt få fjernet alt, så jeg kan installere igen?

Håber meget der er nogen der har tid til at hjælpe ret hurtigt. Sidder hos min mor (er hendes computer jeg har fucked up). Har ikke mulighed for at blive længe. På forhånd tak
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. september 2022 - 18:57 #1
Det vil nok være en god ide at downloade Revo Uninstaller, der går i dybden, så der ikke er filrester tilbage.

Programmet er gratis.

https://www.revouninstaller.com/products/revo-uninstaller-free/
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2022 - 19:00 #2
Gå i jobliste og find start fane. Hvis du har noget her med ESET slå det fra.
Gå i søg skriv msconfig. Gå i tjenester og sæt tegn ved at microsoft tjenester skjules. Er der ESET her fjern tjektegn.
Genstart pc.
Gå igen i joblisten og se om du har aktivt element af ESET kørende.
Hvis ikke, Tjek i mappestrukturen om du har ESET mapper liggende. Slet dem hvis der er.
Prøv så at installere igen og se om den så kan.
Hvis ikke så kommer man sikkert ikke udenom at slette oplysninger om det i registeret.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2022 - 19:02 #3
Ignorer # og brug remover af programmet
https://www.eset.com/int/support/av-remover/
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2022 - 19:03 #4
Når programmet er kørt og du har fulgt vejledningen prøv en ny installation, og lad dengang være med at stoppe den.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2022 - 19:05 #5
Revo uninstaller er et rigtig godt all round værktøj.
Men har producenten selv lavet en "remover" ville jeg som første valg bruge denne.
Mange antivirusprogrammer har sådan et program.
Avatar billede tonic Mester
25. september 2022 - 19:20 #6
Forstår det ikke. ESET værktøjet siger "No supported application. The application you are trying to remove are not supported by ESET AV Remover".

Og når jeg klikker på næste: No application found. ESET AV Remover has not found any antivirus application or their incomplete installation"

Kan se i Fjern programmer den stadig er der.

Så må jeg jo prøve den anden i stedet.
Avatar billede tonic Mester
25. september 2022 - 19:25 #7
Det går ikke godt. Det program kunne heller ikke fjerne det. Den vil have et password. Angiveligt det der tilhører ESET. Men selv om jeg indsætter det, får jeg at vide det ikke er rigtigt (det er det).
Avatar billede tonic Mester
25. september 2022 - 19:26 #8
Der er ikke noget i Jobliste med ESET.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2022 - 19:27 #9
Hvad hedder din version af AV programmet?
Avatar billede tonic Mester
25. september 2022 - 19:28 #10
Mon ikke det trækker i retning af jeg skal have fat i ESET support i morgen? De har lukket nu.
Avatar billede tonic Mester
25. september 2022 - 19:30 #11
#9 Det ved jeg ikke. Men det kan kun være den nyeste. Blev hentet direkte på deres hjemmeside i dag. https://www.eset.com/dk/
Avatar billede tonic Mester
25. september 2022 - 19:33 #12
10.27.58.0 tror jeg. Har kigget i filens Egenskaber under Detaljer.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2022 - 19:34 #13
Prøv at se siden her https://support.eset.com/en/kb2289-uninstall-eset-manually-using-the-eset-uninstaller-tool
Ser ud til du måske kan fjerne over kommandoprompt også. Det er selvfølgelig ikke testet herfra
Avatar billede tonic Mester
25. september 2022 - 19:37 #14
Jeg bliver desværre nødt til at tage hjem. Dvs. indtil på et tidspunkt i morgen kan jeg ikke være ved den pågældende computer. Har I fortsat forslag elelr råd vil jeg naturligvis stadig meget gerne have dem.
Avatar billede tonic Mester
25. september 2022 - 19:39 #15
Tak. Prøver det i morgen.

Tør ikke risikere det nu da jeg kan se det kan give netværksproblemer. Men mor er i forvejen oppe at køre (skal ikke så meget til). Forsvinder netttet flipper hun helt ud. Tør ikke røre mere ved det i dag.

Vender snarrets tilbage. Foreløbig tak for hjælpen.
Avatar billede tonic Mester
25. september 2022 - 19:41 #16
Følger med hjemmefra. I fald der kommer nye indlæg.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2022 - 21:13 #17
Hvis du skal afinstallere ESET skal du følge instruktioner med afinstallering. Trin for trin. Problemet med at afinstallere ESET er at der skal angives afinstalleringskode, hvilket fra trin for trin skal mode afinstalleringskode fra ESET konto.

Problemet er, efter afinstallering af ESET sidder der stadigt en mappe som vil være der og kan ikke fjerne fuldkommen.

Alternativt: Det eneste måde du kan fjerne dette på er at du overfører dine filer og data til ekstern hdd. Gerne til ikke lokalt hdd som er back hdd, og installere rent Windows om, så alt er fabriksinstalleret Windows.

-Hopper at tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2022 - 08:55 #18
#17 Kan tool til at fjerne den ikke klare at slette alt fra Eset?
Jeg er klar over at når man bruger tool så er det bedst at gøre det med en fuld installation liggende.
Jeg kan ikke rigtig se et formål med værktøjet hvis den ikke kan klare opgaven uden den kode du nævner.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2022 - 11:07 #19
Det kan nok bruges, hvis det virker. Den tråde du refererer om.

Men hvis det ikke virker, skal der angives kode fra ESET hjemmesiden, hvor man anmoder om en kode fra automatiseret link.

Det var i hvert fald omstændigheden for mig, for at afinstallere mit ESET dengang.

Lad mig se, om jeg kan finde tråden.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2022 - 11:29 #20
1. Som almindelig afinstallering ikke virker, skal man blot standse det ved process linien.

Tråden:
https://support.eset.com/en/kb5974-install-error-1618installation-has-been-interrupted

2. Vidensbase for afinstalleringstool kommer til punktet afinstallering af valg Windows.

Tråden:
https://support.eset.com/en/kb2788-uninstall-and-reinstall-my-eset-windows-home-product

Eks. for Windows 10 afinstallering, skal der benyttes ESET Unlock tool:

Tråden:
https://support.eset.com/en/kb5547-uninstall-your-eset-home-product-in-windows-10-and-later

Punktet hvor man er nød til at modtage kode ved at anmode om dette selv:
Tråden:
https://support.eset.com/en/kb333-reset-your-settings-password-using-the-eset-unlock-tool

Hvis der er yderligere problemer, kontakt venligst ESET support med forklaring hvad der skete og hvad du gerne vil foretage dig.
Det er nok bedst at tage skærmdump / screenshot af oplevelserne:

https://www.eset.com/dk/om/kontakt/
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2022 - 11:31 #21
Som beskrevet:

"Solution

If you do not know your user-defined password, you can use the ESET Unlock Utility to remove it and restore your access to the configuration settings. ESET Technical Support can only provide unlock codes to users who can validate and verify their installed ESET product with settings protection password enabled. "

Oversat:

Løsning

Hvis du ikke kender din brugerdefinerede adgangskode, kan du bruge ESET Unlock Utility til at fjerne den og gendanne din adgang til konfigurationsindstillingerne. ESETs tekniske support kan kun give oplåsningskoder til brugere, der kan validere og verificere deres installerede ESET-produkt med adgangskode til beskyttelse af indstillinger aktiveret.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2022 - 11:33 #22
Jeg håber, det bliver løst. Jeg hopper af tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2022 - 12:17 #23
Tak for svar Jørgen B👌
Avatar billede tonic Mester
03. oktober 2022 - 19:08 #24
Beklager jeg først vender tilbage nu. Fik ikke mulighed før.

Problemet er løst.
Løsningen var indlæg 20, sidste link.

Tak for hjælpen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. oktober 2022 - 20:08 #25
Husk at markere #20 som løsning...... så kan andre brugere, der evt. kommer ud for samme problem som du, se hvordan det kan løses.