Avatar billede colorrit Novice
25. september 2022 - 22:44 Der er 8 kommentarer

Outlook og kontraktgrupper

Jeg har ny pc med windows 11. Bruger Microsoft Office Professional Plus 2021.

Efter installation af Outlook og import af min outlook.pst. fil har jeg et problem

Når jeg vil sende en ny mail og trykker på "Til" kommer adressekartoteket frem, men det er helt tomt.

Hvis jeg går ind under ”kontakter” vises alle de personer og grupper, som jeg har gemt eller oprettet tidligere.

Opretter jeg en ny mail via den enkelte kontaktgruppe, oprettes mail med korrekt gruppenavn i ”Til” feltet. Men der er ingen mailadresser.

Jeg har prøvet, at gå ind under søg/adressekartotek/funktioner, men her kommer der heller ingen adressekartoteker frem. Samme hvis jeg opretter ny kontakter. Gruppenavn viser, men der ikke nogen mailadresser.

Er der nogen der har forslag til ,hvad jeg kan gøre, for at få mine kontakter atter vises.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2022 - 01:36 #1
Overførsel er aldrig fuldendt fordi man aldrig har benyttet den Outlook på den nye.

Desværre skal du manuelt indtaste det om som på nyt, så vil denne Outlook starte med at benytte det indtastede adresser og "TIL" tidligere oversigt blive synligt derefter. Det er som frist start, så start med at benytte det som du tidligere havde og opret igen grupper, hvis du vil benytte som du kender det.

Enhver enhed har deres egen lille bibliotek og aktivering. Er det aldrig brugt på denne, vil det ikke give dig samme funktioner som før. PST er kun mail indhold, selv om de nævner at der inkluderes kontakter mv. skal du se dette, frisk start.

Lidt som Nulstil Windows.

-Hopper af tråden.
Avatar billede kulawig Professor
26. september 2022 - 09:50 #2
find din gamle adresse book

C:\Users\%username%\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Offline Address Books\

kopier den over den gamle
Avatar billede colorrit Novice
26. september 2022 - 13:23 #3
Takker for svar.

Jørgen B: Selvom jeg opretter grupper på ny, virker det ikke. Når jeg klikker på "Til" er listen stadigvæk tom. Men i "kontakter" ligger de,

Kulawi: Jeg skal lige være helt sikker, på hvad det er jeg skal gøre. Er det gå ind i den gamle computer og kopier adressebogen eller hvad?. Det kan jeg ikke, da SSD harddisken gik i stykker og ikke kan genoprettes. Så jeg har kun en kopi af pst filen, altså den som er importeret til den nye computer.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2022 - 13:36 #4
Ja, desværre skal du bare starte på nyt med frisk mail og grupper. Det vil blive gemt lokalt bagefter. Lidt ekstra arbejde, men det vil fremover være der, hvis du laver og sender på nyt.
Avatar billede colorrit Novice
26. september 2022 - 13:51 #5
Jeg ønsker ikke at starte forfra med en helt helt ny pst fil, da jeg har masser af mails som skal gemmes. Filen er på næsten 5 GB.

Der må være en anden løsning, så jeg kan oprette nye kontaktpersongrupper.
Avatar billede kulawig Professor
26. september 2022 - 14:04 #6
:-( øv med harddisken ... men ja den skulle have været hentet fra den gamle disk og flyttet..
Avatar billede colorrit Novice
26. september 2022 - 16:32 #7
kulawig:
Ja ærgerligt at SSD harddisken pludseligt stod af.
Men kopien som nu er på den ny maskine indeholder da nøjagtigt samme data som på den gamle, så hvad skulle det ændre? Alle data er der jo, men de vil bare ikke vises.
De kan heller ikke oprettes igen og det er da det mest mærkelige.....
Avatar billede kulawig Professor
27. september 2022 - 07:45 #8
det kommer lidt an på hvordan du har lavet en kopi, hvis man laver en sektor til sektor kopi af en disk kopierer man også fejl i partitionerne med... det er ikke noget der ikke kan løses ... men det kæver lidt mere end basal viden om diske/partitioner .... men prøv evt med recurva det er rimeligt simpelt (nemt at bruge) og kan hente temmelig meget ud af en disk