Avatar billede Vesterlund Seniormester
26. september 2022 - 20:38 Der er 4 kommentarer

Installation af antenneudtag

Jeg er lige flyttet i hus hvor der tilsyneladende ikke er sådan en lille hvid boks "hvad end den hedder" hvor man kan smide et kabel i som så skal over i routeren for at få noget bredbånd igennem sit TV kabel. Ja jeg håber der er nogen der forstår hvad jeg mener. det eneste er kommer ud af væggen lige nu er hvad jeg formoder er et "HAN" Antennekabel. Kan man koble sådan en Boks på dette stik eller hvad gør man?
Avatar billede milter Ekspert
26. september 2022 - 21:56 #1
Spørg den, du har købt/lejet huset af, om der overhovedet er internetforbindelse gennem stikket. Hvad står der i din kontrakt/købsaftale?
Avatar billede Little Helper Seniormester
27. september 2022 - 20:25 #2
Ud fra det du skriver bliver svaret - Ja det kan du nemt tilslutte selv. Ser vi bort fra at du selvfølgelig kan kontakte din udbyder og forhøre dig om dette så kan du gøre følgende.

Køb en coax splitter - Sæt dit HAN kabel på - Lav 2 kabler der sættes på splitter, det ene kabel får en HAN coax som går i dit TV, den anden F-stik til dit modem.

Onkel Skrald har følgende som nemt kan laves med dette.

https://www.harald-nyborg.dk/elektronik/antenne-og-tilbehoer/stik-fordelere-og-adaptere
Avatar billede puren Ekspert
28. september 2022 - 00:26 #3
skal du også se tv med det eller er det kun for internet??
Avatar billede jk45 Forsker
28. september 2022 - 08:36 #4
Alle de gør det selv løsninger må jo være under forudsætning af at OP ikke kører mere end 300mb og at OP er helt sikker på at der ikke er husforstærker på det kabel. Det er ret nemt at få lavet noget skidt der gør at udbyder eller net ejer lukker for signalet da alle andre kunder kan rammes af støj. Kontakt din udbyder og få det lavet rigtigt. Antenne stik er i dag mere end harald skrald udstyr.