Avatar billede Betina Novice
28. september 2022 - 09:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søge i uåbnede pdf'er?

Vi får hver dag tilsendt mange mails med vedhæftede pdf-filer. Filerne er navngivet med et nummer, som afsender bruger i deres system og vi skal derfor manuelt åbne dem for at få dem håndteret korrekt i vores system, da de vedrører flere forskellige afdelinger.

Er det muligt (i Outlook) at søge efter bestemte ord i de vedhæftede pdf'er og via f.eks. en regel at sortere bestemte mails over i en mappe?
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. september 2022 - 13:33 #1
Jeg er usikker på om du kan lave en regel der kan søge i PDF'erne. Men du kan godt lave en regel der trigger emails med bestemte karakter og jeg tror også det vil være muligt at finde uåbnede emails med en pdf vedhæftet.
Avatar billede falster Ekspert
28. september 2022 - 13:36 #2
Også usikker på mulighederne i Outlook.

Hvis du gemmer (alle) vedhæftningerne i en mappe. Kan du søge i alle pdf'er med avanceret søgning i Adobe Reader med SKIFT + CTRL + F.
Avatar billede Betina Novice
28. september 2022 - 14:23 #3
Ja, jeg tænkte det nok.

Alle mails er ens, fordi det er deres system, der sender dem, så de lyder bare:
"Vedhæftet er seddel nr. xxx"

Det drejer sig om ca. 50 om dagen, som skal åbnes og fordeles baseret på modtager, der er angivet i pdf'en.
Avatar billede falster Ekspert
28. september 2022 - 16:01 #4
Hvis det er den enkelte mail med vedhæftningen, der skal videre til de(n) relevante, kan jeg se, at det bliver svært.

(En løsning, hvor alle vedhæftede gemmes "i et hug" og så fremsøgning af pdf'er, som jeg beskrev i #2, opfylder måske ikke behovet?)
Avatar billede martens Guru
29. september 2022 - 06:29 #5
Du skriver du ikke om du er hægtet op på en Exchangeserver eller om du benytter Outlook på en POP3 eller IMAP server.
Jeg har tidligere hørt om og selv haft problemet, netop med at kunne læse attachments. Og selvfølgelig kan det lade sig gøre ( antivirusprogrammer gør det jo også )
Jeg har tidligere benyttet mig af Kutools for Outlook, der lige præcist kan det du efterlyser...
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. september 2022 - 07:28 #6
#5: Selvfølgelig er det teknisk muligt, men jeg tror brugeren spørger om det er muligt i standard Outlook og det tyder det ikke på det umiddelbart er.
Men selvfølgelig kan man købe addons eller kode noget selv, der opfylder ønsket.
Avatar billede martens Guru
29. september 2022 - 07:51 #7
Ja det jo ikke nemt at læse folks tanker her på eksperten....
Men måske det ville være bedre at bede afsender om at ændre i det, der afsendes..
Eksempelvis kunne der skrives i subject, hvem modtageren er jf. #3
Det kan ikke kræve meget programmering af afsender. Dette ville gøre hele processen lagt mere smidig..
Avatar billede Betina Novice
29. september 2022 - 08:01 #8
Undskyld, at det ikke er bedre beskrevet. Jeg er ikke videre teknisk, men ja, udgangspunktet er standard Outlook.

Men måske jeg kan gå til vores IT-folk med den beskrivelse I har lavet her. Det er altid lidt nemmere at få noget igennem, hvis man kan komme med lidt af løsningen selv :)