Avatar billede Novice-1 Seniormester
29. september 2022 - 20:28 Der er 1 kommentar

tale til tekst, for privat bruger hvilket er bedst, mest sikkert og billigst

læste for lang tid siden om sammenligning mellem det fra google. windows og amezon

har selv windows der kan opgraderes til win 11 --står den nu kan opdateres hertil

eller skal jeg investere i en chrombook  med plads til mine 10 tommelfingre

er nu mest tryg ved windovs hvad sikkerhed angår -navnlig efter at have hørt om sikkerhed på chromboks skolecomputere
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
01. oktober 2022 - 14:03 #1
Dertil bør den også vel også kunne Dansk ;)  Mange "Speech Recognition" Softwares er helt ok til Engelsk ... Dansk? Not so much! Og ingen af dem er 100% alligevel.

Googles er gratis*, men mindre du skal "transcribe" timevis af tale + kan Dansk-ish.
https://cloud.google.com/speech-to-text/
”Accurately convert speech into text with an API powered by the best of Google’s AI research and technology.
New customers get $300 in free credits to spend on Speech-to-Text. All customers get 60 minutes for transcribing and analyzing audio free per month, not charged against your credits.”

Er du mere til Amazon, har de også tilsvarende online (gratis*) service: https://aws.amazon.com/transcribe/