Avatar billede mort1 Ekspert
01. oktober 2022 - 11:04 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Flytte data, PC til Pc

Jeg skal i gang med at flytte en del billeder fra en gammel pc til en ny, helst direkte fra den gamle til den nye - Hvilke muligheder har jeg?
01. oktober 2022 - 12:27 #1
Kabel imellem
sæt begge maskiner til fast IP.
Åben for fil deling på den gamle PC
Så kopiere du bare fra den en til den anden folder.

Option 3: https://www.diskpart.com/windows-11/how-to-transfer-files-from-pc-to-pc-windows-11-0725.html

Når jeg skal flytte kopiere fra en folder til den anden
Åbner jeg begge foldere
i fra folderen
CTRL+A
CTRL+C
klik på til folderen
CTRL+V

Du kan også vælge CTRL+A og så træk og slip.
Det er noget tid siden jeg har gjort det selv, men det skulle stadig være muligt.

Men har / skal du ikke have en backup?
Så er det 2 kopieringer, men så har man en backup
01. oktober 2022 - 12:35 #2
En anden mulighed

Hvis du kan vil flytte disken fra den gamle disk over i den nye.
Så ville jeg tage 2 trin, inden jeg flytter disken
1. Sikre disken ikke er krypteret.
2. Flytte folderen med data op som en underfolder til roden (c:\)
Når man flytter inden for den samme partition, flytter den ikke data fysisk, den opdaterer bare pointeren, det tager ikke mange sekunder.

Herefter flyt disken over i den nye.

Husk hvis du skal rode inde i dine PC'er - Brug ESD armbånd, minimum, helst måtte og armbånd.
Og strømmen skal naturligvis tage fra.
Avatar billede puren Ekspert
01. oktober 2022 - 16:39 #3
tjaa det er jo også et spørgsmål om tid, hvor lang tid har du?? hvor mange GB taler vi om?? og der det bærbar computerne?? og kan vi gøre et via nettet??

mulighederne er jo mange men nogle af dem ville være
1.pille en disk af computer 1 og sætte den i computer 2
2. kopier via kablet netværk
3. kopier via wifi
4. som 2+3 men med en nas box i midden
5. upload / download til og fra en sky
6. pakke dataen sammen i bider af 1GB pr styk og flyt via usb stiks og pak ud igen
Avatar billede puren Ekspert
01. oktober 2022 - 17:21 #4
#1+#2

kabel i mellem... hvorfor? hvis man bruger kabel fra switch/router til computer kan man surfe på nettet i mens

fast IP er når man reserver en ip i DHCP-serveren til en computer. det hedder statisk ip når man selv indtaster den

ESD armbånd og måtte. WTF jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har pillet i hardware og hvor mange YT video jeg har set hvor der ikke er brugt esd beskyttelse nyere forbruger elektronik skal man ikke være så bange for ESD men derfor er det stadig lovligt at tænke over hvad man laver
Avatar billede mort1 Ekspert
01. oktober 2022 - 18:02 #5
Tak for jeres indspark - puren og roggerrabit, purens forslag var nok hvad jeg havde i tankerne, så enten det, eller den eksterne hd, bliver nok løsningen, når jeg kommer så langt, at flytte hd fra den gamle til den nye pc er ikke relevant, da vi taler om henholdsvis en stationær og en bærbar.