Avatar billede mort1 Ekspert
01. oktober 2022 - 11:16 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Installation af WIZ Smart Plug

Jeg har anskaffet et eksemplar af ovennævnte (WIZ er vist en afart af Philips), der medfølger ikke rigtig nogen installationsvejledning - Jeg har installeret appen, og faktisk troede jeg at det bare var Plug and Play, men så nemt er det ikke - Skal tingesten installeres på min ruter, eller blot på telefonen?
Avatar billede store-morten Ekspert
01. oktober 2022 - 11:53 #1
I Appen tryk på + øverst til højre, vælg: Add product
Avatar billede store-morten Ekspert
01. oktober 2022 - 11:54 #2
Og følg vejledningen
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2022 - 14:38 #3
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2022 - 14:41 #4
Applikationen skal installeres på smartphone. Opret konto og start opsætningen.

Det ser ud til at være lige til, derfra kan du stemme styre dette også ved hjælp af Google Assistant eller Alexa.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2022 - 14:43 #5
Jeg har selv lys som kan stemme styres, og slukker selv hvis jeg ikke er hjemme. Fungerer ikke altid, så slukker jeg det bare ved hjælp af app'en.
Avatar billede puren Ekspert
01. oktober 2022 - 17:55 #6
står der noget om hvor mange watt de bruger eller det tør de ikke fortælle??
Avatar billede mort1 Ekspert
01. oktober 2022 - 18:05 #7
#6 - Nej, det står der vist ikke, men det forekommer mig, at jeg andetsteds har læst, at det er mere end jeg måske bryder mig om i disse tider - i øvrigt kan jeg stadig ikke få det til at fungere.
Avatar billede mort1 Ekspert
01. oktober 2022 - 18:18 #8
#1 - Jeg ved sgu ikke rigtig om det er mig eller WIZ'en, i hvert fald kan jeg ikke få det til at virke.
Når jeg trykker på + i højre hjørne får jeg billede nr. 2, her trykker jeg på SmartPlug, og får så billede 3 - her skriver den om WiFi, så det ser ud til, at jeg ikke rigtig har fat i WIZ på Bluettooth - Nu har jeg ikke tid til at eksperimentere mere med dimsen før på onsdag, så får vi se.
Avatar billede mort1 Ekspert
01. oktober 2022 - 18:29 #9
Og så de glemte billeder :-)
https://ibb.co/VVQRtXZ
Sorry
Avatar billede mort1 Ekspert
01. oktober 2022 - 18:34 #10
Jeg kan ikke få ImgBB til at fungere lige nu, så jeg vender tilbage med billedet
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2022 - 20:19 #11
Jeg synes ikke at jeg ser bluetooth aktivt fra din smartphone.

Har ikke app'en opfordret dig at aktivere den?
Avatar billede mort1 Ekspert
01. oktober 2022 - 20:21 #12
# 11 - Den finder tilsyneladende WIZ
Avatar billede mort1 Ekspert
01. oktober 2022 - 20:29 #13
Den finder tilsyneladende IKKE WIZ
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2022 - 20:34 #14
Ja, slå bluetooth til, det vil nok hjælpe med at finde den hurtigere og parring vil gå lige til derefter.
Avatar billede store-morten Ekspert
01. oktober 2022 - 21:16 #15
WIZ bruge Wi-Fi
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2022 - 21:24 #16
Ja, det opererer via WiFi, hvis parring er etableret.

Er der derimod den seneste, skulle der meget gerne være bluetooth. Dette hjælper parring meget hurtigere, og WiFi tilkobling er nemmere med seneste.

https://youtu.be/yoeYss3SW4Q
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2022 - 21:39 #17
God fornøjelse, når det lykkedes dig.

Jeg hopper af tråden.
Avatar billede store-morten Ekspert
01. oktober 2022 - 21:39 #18
Mine kan kun Wi-Fi?
Avatar billede Erik K Ekspert
02. oktober 2022 - 01:24 #19
WIZ kører så vidt jeg ved på 2,4 GHz og tlf skal være tilsluttet på samme under opsætning.
Er du sikker på, at din telefon er koblet på 2,4 GHz i dit WiFi?

Du skal ikke fokusere på Bluetooth - det er mest anvendelig med deres fjernbetjening.
Avatar billede mort1 Ekspert
27. oktober 2022 - 15:17 #20
Det lykkedes ikke rigtig at få det til at fungere, så jeg tror der har været noget i vejen med mit expl. Jeg besluttede mig for at få WIZ'en ombyttet, men de havde ikke flere, så i stedet leverede jeg den tilbage, og er nu på udkig efter et produkt med tilsvarende muligheder.