Avatar billede boris Juniormester
02. oktober 2022 - 16:47 Der er 15 kommentarer

Windows 11 - auf Deutsch altså

En forhandler sælger computere til en fornuftig pris med *Windows 11 Home Tysk * og "Region tysk"

Hvor stort problem er det? Er det nemt at ændre? Mit tastatur skal selvfølgelig være dansk.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. oktober 2022 - 17:15 #1
Du skrive "auf deutsch". Mener du dermed, at det er tastaturet der er tysk (mangler æ,ø og å) Det kan give visse problemer, da de enkelte taster ikke svarer til en dansk udgave. Er det kun Windows 11 så er problemet enkelt at løse, for det er bare at stille om til dansk.
Jeg købte engang et tastatur til min stationære pc, men dette var en engelsk udgave. Det røg retur, for det var uanvendeligt.
Avatar billede boris Juniormester
02. oktober 2022 - 17:28 #2
Jeg bruger under alle omstændigheder et dansk tastatur. Jeg vil bare sikre mig, at der ikke er problemer i at ændre sprog og region i en Windows installation, der kommer som tysk?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2022 - 18:11 #3
Der et en væsentlig forskel om computer her er bærbar eller stationær. Jeg håber da det er det sidste?
Avatar billede boris Juniormester
02. oktober 2022 - 18:18 #4
Jada, 220661. Jeg ville nok aldrig købe en bærbar med et andet sprog, med mindre jeg boede i det pågældende land, der taler sproget.

Der er sikker nogle, der har prøvet det
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. oktober 2022 - 18:24 #5
#3 Det var også det jeg tænkte på. Det er jo gansk enkelt at skifte fra f.eks. et tysk tastatur til et dansk, når det er til en staionær - er det en bærbar bliver det let et større projekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2022 - 18:46 #6
#4 Jo men der fremgår jo ikke af dit spørgsmål. Vil mene det var en vigtig info at få 😉
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2022 - 18:48 #7
#5 Lige præcis 😉
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. oktober 2022 - 19:03 #8
Her er der lidt at studere:

https://support.microsoft.com/da-dk/windows/administrer-indstillingerne-for-input-og-visningssprog-i-windows-12a10cb4-8626-9b77-0ccb-5013e0c7c7a2#WindowsVersion=Windows_11

Har tidligere haft Windows 7 Ultimate i engelsk udgave i retail version (fysisk medie DVD), men downloadede den danske sprogpakke og så kørte det bare. Eneste forskel var at der stod Welcome i stedet for Velkommen. Det var "lige til at leve med" 😉
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2022 - 19:38 #9
Jeg har selv en bærbar som er købt i Grækenland og keyboard er engelsk og græsk. Jeg har også købt logitech keyboard også, da jeg ikke ville vente flere uger for dansk udgave eller norsk udgave. Logitech er også engelsk og græsk.

Du kan sagtens skifte sprog og tastatur sprog uden problemer. Jeg kan dansk tastatur lidt blindskrift, er nød til at kigge ekstra engang imellem, hvis det fejler.

Så, ja, du kan sagtens smække rent installation på Dansk. Du skal dog være forbeholdt, er dette rent installeret Tysk, kan dette volde gendanndelse niveau, dette vil gå efter installationssproget på OS.

Så, lav en ren installation på Dansk på Windows, så hvis der sker volder, er grænseroverflade gendannelse på dansk på systemlog.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2022 - 19:40 #10
Er system født med Tysk, kan du sagtens smække dansk grænse overflade, i stedet for som ovenpå "Welcome" på engelsk, til "Velkommen".

Windows 10 og Windows 11, er det bare med vælge sproget, sprogpakken vil automatisk blive inkluderet efter log af.

Du kan også hente Dansk sprogpakke på Microsoft Store.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2022 - 19:46 #11
Hov, det var mening skrive nordisk, ikke norsk på #9
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2022 - 19:49 #12
Beta tester selv Windows 11 22H2 med tabs på Stifinder og på terminaler.

Her henter jeg eksempelt sprog grænseoverflader

https://ibb.co/GkM0P3T
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2022 - 19:55 #13
Du kan også bestille senere tidspunkt keyboard på hardware på dit enhed, så det ikke længere Tysk.

Jeg har selv planer om at bestille dansk eller nordisk keyboard senere.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. oktober 2022 - 20:03 #14
Dengang jeg købte Windows 7 Ultimate var lige ved fremkosten i oktober 2009. Jeg havde bestilt det forud (det kom fra Irland), og det kom så vidt jeg husker to-tre dage efter udgivelsesdatoen. Dvd var to DVD´er med - én med 32 bit og en med 64 bit. Prisen var cirka 1200 kr i retail versionen. Det var så vidt jeg ved kun Windows 7 Pro og Ultimate/Enterprise der gav muglighed for at stile sporgene om, og under downloadningen var mere end rigelig tid til at snuppe en kop kaffe.
Avatar billede puren Ekspert
02. oktober 2022 - 23:59 #15
hardware delen.
er det en bærbar computer vil der jo nok være tysk tastetur på den hvor nemt det er at skifte kommer jo an på mærke og model. hvis det er en stationær er det jo bare at smide et dansk tastetur på den

windows 11 delen
det ser ud til at selv win 11 home versionen kan man skifte sprog på så inten problem der