Avatar billede valby Ekspert
02. oktober 2022 - 19:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

modem på een gang.

Jeg talte med en, som har store problemer med TDC fiber.
Han har 2 modem, et fra TDC erhverv og et fra yousee
Så nu er jeg nysgerrig. Giver det ikke koks i signal modtagelsen, med 2 modem?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2022 - 19:44 #1
Før i tiden skulle det første modem i rækken styre ip og dhcp til resten af netværket hvor Router 2 skulle have dette deaktiveret.
Hvordan det fungerer i fiber kender jeg dog  ikke noget til.
Avatar billede valby Ekspert
02. oktober 2022 - 23:38 #2
Jeg var jo bare nysgerrig, for jeg har aldrig før hørt, at nogen har dårlig signal med fiber. Jeg foreslog ham, at få en yousee teknikker ud for se på det.
Og vi får snart fiber fra TDC her i vores ejendom.:-)
Avatar billede puren Ekspert
03. oktober 2022 - 00:06 #3
han har nok 2 fibere ind i huset så hvært fiber modem har sin egen og set mange andre steder intet unaturligt i det

har haft fiber i +10 år
Avatar billede valby Ekspert
03. oktober 2022 - 00:09 #4
Jeg forstår ikke en pind, men tak for dit indlæg:-)
Avatar billede puren Ekspert
03. oktober 2022 - 02:11 #5
Hvor er det at jeg ikke er tydelig nok??
Der kommer sansynligvis en en fiber ude fra vejen og ind i hans tdc modem. Og en fiber ude fra vejen og ind i hans yousee modem
Avatar billede nopsen Ekspert
03. oktober 2022 - 05:44 #6
#5
du vrøvler, det gir ingen mening det du skriver, så nej du er ikke tydelig nok.
bare for lige at holde det i din egen tone..
2 fiber ind i huset?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2022 - 11:02 #7
Alt andet lige, som Puren skriver, man kan have to konti, og derfor 2 signaler ind.
Men - hvis de to er sat til at køre wi-fi på samme kanaler, så støjer de på hinandens wi-fi signaler (kablede enheder berøres ikke) - så tjek, at der er noget afstand mellem kanalerne (det er i opsætning af router, det skal laves)
Til windows kan der hentes en app, der hedder Wi-Fi Analyzer - den viser hvilke wi-fi i områder, der ligger på hvilke kanaler, og hvis ens egne/eget ligger tæt på andet med højt signal, så flyt det til et område med mindre signaler. Tjek på 2,4 og 5GHz bånd.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2022 - 11:03 #8
I øvrigt - hvis man har to konti (tdc og yousee), så må wi-fi ikke hedde det samme.
Avatar billede valby Ekspert
03. oktober 2022 - 11:24 #9
#8
Det lyder interessant, og hvis det system var mit, ville jeg afprøve det.
Men jeg har det fra ejeren af ejendommen, som fortalte mig det, da jeg ringede til ham, for at få en tilladelse til, at TDC lægger fiber ind.
Men den Wi-Fi Analyzer app vil jeg gerne have, hvor kan man hente den?
Avatar billede valby Ekspert
03. oktober 2022 - 12:23 #10
Jeg har fundet den Wi-Fi Analyzer app :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2022 - 13:44 #11
Husk lige på, at tdc ejer yousee (og telmore), så det kan være en enkelt opsætning/konto. Er begge tilsluttet fiber-forbindelsen så prøv at droppe det ældste (bare sluk for det og test wi-fi - man skal selvfølgelig så være tilsluttet det, der er aktivt)
Avatar billede valby Ekspert
04. oktober 2022 - 10:51 #12
Tak for jeres indslag. Jeg tror, at claes57 har belyst det bedst. 😊