Avatar billede Denner Praktikant
07. oktober 2022 - 12:24 Der er 2 kommentarer

Mus og tastatur virker ikke via dockingstation

Hej eksperter
Jeg har en Lenovo E595 som jeg hjemme og på kontor tilslutter en Lenovo USB.C dock.
Tilslutning fungerer fint fsva. skærm-/e og opladning af pc. Tidligere virkede det også med tastaturer og mus, der er tilsluttet de forskellige docks. Men dette er pludselig holdt ip med at virke.
Der er ganske enkelt ikke liv i hverken tastatur eller mus, når jeg tilslutter pc til dock.
Hvis jeg tilslutter direkte i pc's usb virker det fint.

Er der nogen der kender problemet og har en løsning?

Venlig hilsen
Dennis
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2022 - 14:13 #1
Installer driver om?
-Er det denne? Lenovo USB.C dock.
https://pcsupport.lenovo.com/dk/da/solutions/acc100348

Det kunne også hjælpe at installere seneste driver og softwares for Lenovo E595:
https://pcsupport.lenovo.com/dk/da/products/laptops-and-netbooks/thinkpad-edge-laptops/thinkpad-e595-type-20nf/downloads/driver-list
Avatar billede Spotgun Seniormester
10. oktober 2022 - 07:40 #2
Kig i startmenuen om du har et "Thunderbolt control center". Det kan være at du skal tillade USB-C docken derinde, før at den aktiverer USB portene på docken, så mus og tastatur virker. Jeg har i hvert fald været ude for det samme tidligere.