Avatar billede torben lind Forsker
14. oktober 2022 - 09:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Overfør Pal video til PC

Hej allesammen.
Jeg har en ældre video camcorder Canon PAL MV590,hvor jeg har en del bånd jeg ønsker at overfører indholdet til PC harddisk og senere til USB stick.Så langt som jeg kan se skal jeg bruge et kable til at komme ind i DV indgang på Canon og derefter tilslutte min PC.På min PC har jeg USB og HDMI indgang,så mit spørgsmål lyder hvad for et kable skal jeg helt nøjagtig bruge (købe).
Kom tilbage hvis der ønskes flere oplysninger.
Torben
Avatar billede INK Ekspert
14. oktober 2022 - 11:14 #1
Ifølge manualen medfulgte et STV-250N kabel. Dette skal forbindes til en videograbber med usb. Det kunne være en som denne

https://www.av-cables.dk/composite-converter/usb-2-0-video-lyd-easycap-v-2redigerings-kabel.html

Findes i flere modeller, så søg lidt på det.
Det er mange år siden jeg overspillede gamle videoer.

HDMI på din pc er kun en udgang.
Avatar billede torben lind Forsker
14. oktober 2022 - 11:41 #2
Hej ink.
Tak for hurtig svar,jeg er gået i gang med at kigge på det.Kommer måske tilbage senere når jeg har fundet det jeg skal have,hvis der skulle være nogle flere spørgsmål.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
14. oktober 2022 - 15:40 #3
#1 Dette er ikke den optimale løsning idet kvaliteten så vil være stærkt forringet.
Der er tale om et digitalt medie, ikke normale videobånd. Det korrekte er at bruge DV udgangen og overføre det digitale signal via et Firewirekabel. Det kræver så en computer med Firewireindgang og et captureprogram som fx. Scenalyzer Live.
En del ældre Lenovo Thinkpads har fx. Firewire indgang.
Der findes også enkelte USB grabbere med Firewireport fx. Pinnacle Moviebox USB 710.
https://www.youtube.com/watch?v=BthebohwsDk