Avatar billede fcs Novice
17. oktober 2022 - 09:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC med re-installeret Win 10 forbinder til netværket, men ikke internettet

Hej Eksperter :)

Jeg har re-installeret Win 10 på min datters 3 år gamle PC, da den pludselig ikke ville starte (sikkert en hard-disk fejl). Dette har jeg gjort et par gange før uden problemer. Efter re-install vil den ikke gå på nettet, selv om den finder mit netværk (hvis man klikker på netværksikonet nederst i højre hjørne, skriver den navnet på netværket og "No internet"). Jeg har mange andre enheder på mit netværk og de kører alle som de skal.

Jeg har opdateret til nyeste netværkskort drivere via USB, jeg har tilsluttet en WIFI dongle og forsøgt at komme på nettet via et netværk oprettet af min mobiltelefon, jeg har skiftet kablerne ud, jeg har forsøgt på samme kabel med en anden PC (den vil gerne gå på), jeg har kørt Windows interne troubleshooters, jeg har flushet DNS, jeg har resat netværks settings.....

Jeg er ved at være ret frustreret, så hvis der sidder en ægte ekspert derude der kan hjælpe, så vil jeg blive vanvittigt glad :)

Mvh

FCS
Avatar billede INK Ekspert
17. oktober 2022 - 11:03 #1
Helt primitivt. Har du genstartet din router? Det løser ofte problemet.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. oktober 2022 - 11:52 #2
Prøv at se under netværk og Internet indstillinger, se også er markeret under WI-FI
https://ibb.co/JvMdWHn
Avatar billede fcs Novice
17. oktober 2022 - 12:09 #3
Ink: Ja, det har jeg :)

poko1: Det har jeg gjort - er der noget bestemt jeg skal kigge efter? Som jeg skriver i mit spørgsmål, så har jeg allerede "Jeg har opdateret til nyeste netværkskort drivere via USB, jeg har tilsluttet en WIFI dongle og forsøgt at komme på nettet via et netværk oprettet af min mobiltelefon, jeg har skiftet kablerne ud, jeg har forsøgt på samme kabel med en anden PC (den vil gerne gå på), jeg har kørt Windows interne troubleshooters, jeg har flushet DNS, jeg har resat netværks settings....."
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2022 - 13:13 #4
Har du prøvet kortvarigt at deaktivere din firewall for at se om der så kommer "hul" igennem?
Hvis der gør skal du ind og redigere indstillingerne for firewall.
Avatar billede fcs Novice
17. oktober 2022 - 13:27 #5
220661: Ja, det har jeg og nu har jeg gen-installeret for 3. gang og denne gang fungerede det, så det virker nu. Tak for hjælpen
Avatar billede fcs Novice
17. oktober 2022 - 13:27 #6
Kære alle sammen. Tusind tak for jeres tid og velmenende råd og vejledning. Min utålmodighed stak af med mig og jeg lavede endnu en gen-installering og nu virker det.... The joy of IT systems...
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2022 - 15:13 #7
Godt du kom i mål :-)