Avatar billede valby Ekspert
20. oktober 2022 - 17:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Aktivere MitID fra mobil til mobil

Jeg har 2 identiske Doro 8080 telefoner.
Det skyldes, at jeg troede den første var i stykker, så jeg købyte en ny.
Men, takket være Charlotte her på Eksperten, fandt jeg senere ud af, at jeg selv nemt kunne fikse det, så nu har jeg 2.
På den ene telefon har jeg fået aktiveret MitID, på den anden har jeg kun fået installeret det. Så spørgsmålet er,  hvordan får jeg aktiveret den anden?
Er jeg nød til, at gå i borgerservice igen?
Avatar billede valby Ekspert
20. oktober 2022 - 17:18 #1
købyte = købte😎
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2022 - 17:25 #2
Prøv at se om guide her kan hjælpe dig https://www.faster.dk/media/1788/mitid-paa-flere-enheder.pdf
Avatar billede valby Ekspert
20. oktober 2022 - 18:38 #3
Tak jeg er i gang. Jeg har logget mig ind med Bruger ID (som er verificeret)
Derefter skulle jeg bruge en kode. Jeg brugte den, som MitID ikke vil godkende, og kom ind. Nu kan jeg, af sikkerheds grunde, logge på efter 1 time.
Jeg forstår ikke at jeg kunne komme ind her (over nettet) men ikke på telefonen, med  den samme ID og kode.
Avatar billede valby Ekspert
20. oktober 2022 - 20:40 #4
Jeg giver op! Hver gang jeg har logget mig ind og prøver at komme videre får jeg denne besked:"Du skal logge ud og vente 1 time for at kunne ændre dine oplysninger." Det kører i ring.

Men tak for forslaget. Måske gør jeg noget galt? Det gør man meget nemt inden for det offentlige.😊
Avatar billede stjans Guru
21. oktober 2022 - 10:30 #5
Jeg tror du skal forbi borgerservice. Hvor mange enheder har du MitID på ?. Der er nemlig begrænsning.
Avatar billede valby Ekspert
21. oktober 2022 - 14:24 #6
#5
Kun på 1 enhed,og ja det tror jeg også selv.