Avatar billede visto Professor
25. oktober 2022 - 09:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Google Maps med waypoints fra Garmin GPS

Mit ønske er, at jeg vil kunne bruge Google Maps på samme måde, som jeg kan bruge min Garmin GPS. Det kræver flere ting. Den første er, at jeg kan bruge mine waypoints fra GPS'en. Dem har jeg overført til et dertil oprettet kort i Google Maps.
Jeg kan godt på iPhonen gå ind på dette kort, og jeg vil også kunne bruge de waypoints, der kan ses som røde markeringer på kortet ved visuelt at finde et waypoints og vælge det som destination. Men med ca. 800 waypoints (i Danmark og Europa) har den metode i praksis ikke sin gang på jord.

Det første, jeg derfor har brug for, er at mine waypoint kan bruges som/overføres til Favoritter, så jeg kan se en tekst med waypointenes navne.
Kan det lade sig gøre?

(Hvis det kunne lade sig gøre med Apple's Kort, ville det også være fint, men her har jeg ikke kunnet finde en metode til at overføre mine GPS-waypoints.)
Avatar billede Erik K Ekspert
25. oktober 2022 - 13:38 #1
Avatar billede visto Professor
25. oktober 2022 - 13:39 #2
Jeg tror, jeg selv har fundet svaret, som er, at det ikke kan lade sig gøre.
https://support.google.com/maps/thread/185620437/make-waypoints-garmin-gps-into-favorites-on-iphone?hl=en
Det handler om Google Maps. Jeg ved selvfølgelig ikke med Apple's Kort, men jeg forestiller mig ikke, det er mere avanceret.
Avatar billede Erik K Ekspert
25. oktober 2022 - 13:52 #3
Hvis du i stedet for bare at afvise mit forslag, måske læse teksten i det link jeg sendte, vil du se, at det kan lade sig gøre.

Men det er jo din afgørelse.
Avatar billede acore Ekspert
25. oktober 2022 - 14:09 #4
#Erik K: spørger har nok ikke set dit indlæg, da han svarede
Avatar billede Erik K Ekspert
25. oktober 2022 - 15:32 #5
#4
Nej, det kunne godt være tilfældet. 😊
Avatar billede visto Professor
25. oktober 2022 - 18:15 #6
#4
Korrekt. Jeg må have skrevet samtidig med #1, har ikke set det før nu. Kigger på det lidt senere.
Avatar billede visto Professor
25. oktober 2022 - 20:17 #7
#1 Jeg forstår indholdet af det link, du sender, som at det er muligt at få waypoints til at være synlige i Google Maps, og den del af det havde jeg klaret, da jeg skrev #2.
Jeg har dog brug for at kunne bruge waypoints som destinationer, ikke blot kunne se dem på et kort.
Jeg kan sådan set ved at finde den visuelle repræsentation af et waypoint godt bruge det som destination. Men betjeningsmæssigt har det ikke sin gang på jord med 800 waypoints i Europa, nogle af dem meget tæt beliggende. For at det skal kunne lade sig gøre at bruge dem, vil det første skridt være, at waypoints kan være Favoritter, der med tekst viser waypointets navn og ikke blot en rød markering på et kort.
Så mit indtryk er stadig, at det, jeg gerne vil, ikke er muligt.